... nech už je obsah tohto seriálu niektorým čitateľom akokoľvek nezrozumiteľný, ba niektorí ho považujú len za výplod grafomana - forma týchto dielok je revolučná. Tak nejak bude možno vyzerať literatúra konca tohto storočia - text bude prepojený s inými webmi, sociálnymi sieťami, autorskými či cudzími videami, fotografiami, hudobnými dielami (tie môžu znieť vo vhodných pasážach aj "pod" textom), dokonca je možné napojenie na on-line kamery umiestnené v okuliaroch autora, či vybraných reálnych ľudí, pričom divák bude vidieť presne to, čo je v zornom poli účinkujúceho - dielo tak môže získať atribúty happeningu. Je možné, že "holý" text sa v budúcnosti bude považovať za nekonečnú starinu a hroznú nudu. Jasné, že budú aj "staromilci" čo budú šušťať zažltnutými listami papierových kníh, no bude ich čoraz menej - tón bude udávať zrejme elektronický priemysel a IT. Netrvrdím, že to takto bude, len uvažujem o možných variantoch vývoja - technické prostriedky na takýto vývoj literatúry, hudby, divadla, fotografie atď. už teraz tu sú a rýchlo sa zdokonaľujú... Len málo autorov ich však využíva (Sokol je jeden z nich, žiaľ skôr "bez ladu a skladu").

Keďže Enigma je v podstate overovacia prestupná stanica talentov do vyšších levelov, nebolo by od veci, keby sa niekto pokúsil vytvoriť niečo zmysluplné s využitím multimediálnych "sokolských" postupov. Iste by to kreatívnejší návštevníci uvítali (a "klasici" zvozili pod čiernu zem).

(Webstránke sa nič lepšie ani nemôže stať, ako kontroverzné reakcie na príspevky...)

P.S. ... a ak o vás a vašej tvorbe začnú čitatelia uverejňovať básničky - je jedno aké - stávate sa celebritou.