Áno, doba je taká aká je, ale doba nemôže za všetko.

Aj v dnešnej dobe si človek môže zachovať tvár a srdce a nemusí na to ísť ani tak extrémisticky, že by sa láskavo prihováral každému okoloidúcemu (iste, aj ja by som zdupkala keby sa ma len tak niekto na ulici spýtal, čo ma trápi).

Ale napríklad nepozerám televíziu a nemám pocit, že by mi čokoľvek chýbalo alebo že by som bola nejako nenormálna. A internet, ten sám osebe nie je zlým prostriedkom komunikácie. Lenže vďaka anonymite sú ľudia k sebe drzejší a krutí. Stráca sa tiež potreba písať gramaticky správne, slovensky alebo dokonca vypisovať celé slová. Všetko je zložené len zo skratiek ako xi-xi a jj a keď je nešťastník sediaci celé dni len pri chate donútený napísať nejakú prácu, potom to tak aj vyzerá... mám skúšku z predmetu, na ktorý sa musíme pripravovať len zo seminárnych prác našich spolužiakov. Taký príšerný pravopis som ešte nevidela nikde, ani u môjho brata, čo chodí na základnú školu. Poniektorí ešte neobjavili že na klávesnici existuje aj mäkké "i" či medzera. Seminárna práca vysokoškoláka! A čoho je to dôsledkom ak nie čítania nespisovných internetových žvástov namiesto normálne spisovne a gramaticky správne písaných kníh?

Ono to bolo v minulosti v mnohých ohľadoch lepšie. Aj keď neexistovalo očkovanie, lekári nemali ďaleko od mäsiarov a neboli antibiotiká. Aj keď to znie kruto, dôsledkom súčasnej medicíny sa genofond ľudstva prudko zhoršuje. Rodíme sa čoraz chorľavejší a životaneschopnejší a lekárska veda musí stále napredovať preto aby udržiavala pri živote čoraz slabších a slabších jedincov. Toto je správna cesta?

Ja si myslím, že ľudstvo nebolo nikdy nič moc, ale teraz sme ešte horší ako kedykoľvek predtým. A nie som sama: doporučujem Ti prečítať knižku Osem smrteľných hriechov od Konrada Lorenza. Autor civilizačné problémy podrobne rozvíja, lenže na záver konštatuje, že nevidí nijaké ich riešenie... žiaden návrat do antických čias alebo podobne nie je možný.

Nuž, mnohí to s týmto svetom nevidia ružovo. Ja teda rozhodne nie.