No tri krát som si prečítal tento krásny príspevok a s odstupom času ti sem dávam aj komentár, lebo toto si ho naozaj zaslúži. Je zaujímavé, koľko rôznorodých prvkov a myšlienok si do diela zakomponovala. Zo začiatku mi to jemne pripomenulo film Hviezdny Prach a celkom ma to pripútalo k textu, lebo ten film mám tiež veľmi rád. Alebo tiež rozprávku "Stratená Hviezda" Musím ale povedať, že som si na druhý krát k tomu už pustil skladbu "Claire de lune" - od Clauda Debussyho a nádherne to k sebe zapasovalo. Dokonca som si každú vetu predstavil ako hovorené slovo. Najviac sa mi páči, že to celé má formu mýtu. Je to ako stará legenda z pred čias antiky, alebo indiánska povedačka. Má to veľký skrytý význam a snažila si sa podať hlboké myšlienky, myslím si, že primeraným spôsobom. Najviac sa mi páčili tie rodinné väzby, ktoré si vykreslila medzi stálicami (hoci to nie je originálna myšlienka - predsa len musím povedať, že čosi originálne som tam našiel a to vzťahy Merkúra Venuše a Slnka - neviem nakoľko si si toho vedomá...) Nenašiel som rušivý prvok, pokiaľ nerátam občasný preklep alebo zdvojené slovíčko (na to by som si v tvojom prípade dával najväčší pozor!). Prerod z dievčaťa na muža je neuveriteľne geniálna myšlienka. Jednak z fyzického aj z psychologického uhla pohľadu. Dá sa tým umne vykresliť mnohé zo života a myslím, že ty si to aj nepriamo urobila. (napríklad je to krásny mytologický výklad embryonálneho vývinu, alebo analógia k dospievaniu muža, dá sa to chápať aj ako výklad ľudskej podstaty) Pôvodne som si myslel, že budem musieť hľadať slová chvály, ale skôr musím hľadať niečo, čo by som ti mohol vôbec vytknúť. :-) No z filozofického hľadiska musím povedať, že s jednou vecou zásadne nesúhlasím. (ale to je len môj osobný názor vyplývajúci snáď z toho, že som deformovaný už mnohými filozofickými textami a mám rád, keď sa niekto s myšlienkami viac pohrá) Citujem: „Láska… je to len cit, ktorý ľudia majú. Cit, od ktorého sa odvíjala každý (každá!) jedna emócia a preto sú takými, akými teraz sú. Netvormi.“ Krásna myšlienka ale nedotiahnutá do konca. Práve tu by si mohla využiť tento priestor a myšlienku rozvinúť. Podobne o Láske zmýšľal totiž aj Max Scheller - významný filozof. Ale ty si narozdiel od neho tento postreh nerozvíjala. Hoci všetko sa odvíja od Lásky - možno si sem mohla zakomponovať ešte túžbu - vášeň. To by bolo oveľa logickejšie. A možno nejaká veta navyše by tomu skutočne pomohla. Lebo veď aj Luna predsa túžila, bola vášnivou bytosťou kým sa nestala pasívnym Mesiacom. Ale aj tak klobúk dolu. Až toto dielo ma od teba skutočne zaujalo. A ja si ho snáď vytlačím a zaradím do svojej knižnice. Myslím, že ani nevieš, koľko vecí si intuitívne načrtla, ale ak vieš, tak potom by som si veľmi prial, aby si ich niekedy v inom dielku trochu rozvinula. Samozrejme nie nasilu. (Lebo aj tu bolo cítiť v tomto dielku, že sem tam ťa vlastná myšlienka presiahla a možno by to chcelo pár dní oddychu a znovu sa k tomu vrátiť) Fuuu! Tak myslím, že to je všetko, čo som chcel povedať, snáď ti padne tento komentár na úžitok aspoň tak ako mne padlo veľmi za dobre samotné toto dielko. S pozdravom Dušan Damián.