Radšej nie... ani najmenej nepochybujem o vašich schopnostiach chápať ale obávam sa, že TOTO by ste nepochopili. Nikto to nepochopil, keď som sa mu to pokúšala vysvetliť. Alebo mi neveril. Preto som sa rozhodla nechávať si to už ďalej pre seba. Toto treba na pochopenie zažiť, ale ja nepoznám jediného človeka, ktorý by niečo podobné zažil. A to je smutné, pretože protidrogové a podobné besedy, poradenské knihy pre násťročných a iné žvásty sú zamerané na väčšiny. My menšiny sme v nevýhode. Nemáme kde hľadať radu, pomoc... o to sú takéto problémy a závislosti nebezpečnejšie. Ale príroda si žiaľ nikdy nezakladala na tom, aby prežili všetci jedinci populácie. Stačí, ak prežije silnejšia väčšina... a dnešná spoločnosť je úplne rovnaká. A nie, fakt to nie je láska. :-) I keď si myslím, že láska proti tejto... ehm závislosti dokáže pôsobiť silne preventívne. Ale je to len moja domnienka. Nikdy som nemala osobnú skúsenosť s láskou ani s drogou, no viem si veľmi dobre predstaviť čo to je na základe euforických pocitov, ktoré spôsobovala moja závislosť... a to bez akéhokoľvek vonkajšieho fyzického či chemického podnetu! Pocit obrovskej energie, chuti do života, takmer vznášania sa, neschopnosť zaspať, snívanie s otvorenými očami, dobrá nálada nech sa okolo mňa deje čo sa deje... a absťáky? Únava, nevoľnosť, opäť nespavosť (ale oveľa nepríjemnejšia), úzkosť, skleslosť, apatia... najhoršie na tom celom je, že "dávkovanie" pri tomto druhu závislosti vy nemôžete nijako ovládať. Vidíte, čo na vás môže číhať aj keď ste pevne rozhodnutý neprepadnúť nijakej závislosti? Ale našťastie to nečíha úplne na každého človeka, len na určité typy ľudí. Nevyhnutným predpokladom prepadnutiu každej závislosti je byť oslabený. Pestovanie si veľa dobrých medziľudských vzťahov (ja viem že sa to ľahšie hovorí než vykonáva), byť čo najviac s blízkymi ľuďmi, vyhýbať sa samote (to ale neznamená, že v zlej spločnosti) je prevenciou pred každou drogou. Snažím sa to zakončiť v nejakom pozitívnom duchu, aby vám moje depresívne komentáre nerozladili prežívanie najkrajších sviatkov roka... tak teda šťastné a veselé!