... máš veľmi jednostranné pohľady na veci - všimol som si. Teraz tiež. Rôzne identity na webe umožňujú človeku uplatniť rôzne stránky svojej osobnosti. Napr. niekedy chodím na stránky o financiách, investovaní, burzových operáciách a pod. - jasné, že som si tam zvolil špeciálny nick, pod ktorým vystupujem. Samozrejme, že tam používam iný štýl komunikácie, ako napr. tu, na Enigme. Aj iný slovník. "Zmeny pohlavia" sú na webe napr. vhodné ako psychologické sondy, ktoré Ti ukážu rozdiely v myslení žien a mužov. Skús ísť napr. na nejaký čet (všetky čety sú ináč takmer imbecilné, to je fakt, ale prekonaj sa), a prihlás sa do debaty pod mužským menom. Budeš sa čudovať napr. o čo to majú muži ťažšie pri nadviazaní rozhovoru s opačným pohlavím. Dobrá sonda (ale i zábava) je prihlásiť sa do skupiny napr. ľudí nad 70 rokov ako 92-ročná babička - umožní Ti to pochopiť trochu viac túto vekovú skupinu. Alebo sa prihlás do debaty fanatických prívržencov nejakého náboženstva a klaď im nepríjemné otázky - jasné, že to nemôžeš urobiť pod vlastným menom - upálili by Ťa. Atď., atď. ... ... možnosť meniť identitu na internete je vynikajúca príležitosť zahrať si rolu, ktorú v reálnom svete nedostaneš (napr. z Teba bude ťažko niekedy muž, súdiac podľa fotky, čo tu máš :), spoznať oveľa viac sám seba, ako keby si vystupovala pod vlastným menom (viac autocenzúry), a v neposlednom rade je to aj kráľovská zábava - nesmie však urážať a ponižovať iných. Ináč zmena identity ľudí lákala od pradávna - nie je to nič nové - čo myslíš, prečo sa príslušníci primitívnych kmeňov napr. pred bojom maľujú, ale to isté platí napr. aj pre dnešné ženy pred zrkadlom, alebo prečo ľudia tak radi chodia na karnevaly? Správne, chcú si skrátka vyskúšať inú identitu. Internet je to isté, len v modernej podobe.