... lenže Adhara tvrdí, že prakticky nijaká nádej neexistuje (a podkladá to aj celkom slušnými argumentmi).

Niektoré náboženstvá túto nádej riešia sľubmi, že človek bude žiť v inej podobe "večne" (niektoré však sľubujú aj "recykláciu" tela - nie je jasné, či aj s chybami vizáže a poruchami orgánov. Tiež vek vzkriesených tiel je záhada.)  No a podľa toho, či človek "poslúchal" cirkevnú "verchušku" (= božie prikázania) príde buď do neba alebo do pekla. Peklo sľubuje pokračovanie utrpenia (ináč, Adhara sľubuje to isté už tu, len čo sa narodíme :). Nebo sľubuje večnú "blaženosť", niekedy len v asketickej podobe (duše budú do nekonečna oslavovať spolu s nespočetnými zástupmi anjelov boha), inokedy  ide o hedonistické nebo plné prehýbajúcich sa stolov, laškovania s pannami, či, ak ste eskimácky poľovník, les plný zveriny a nekonečné poľovačky (musí to byť ale smrteľná nuda, nekonečne zabíjať lesné tvory)...

Niektoré východné náboženstvá veria v "kolobeh duší" t.j. v reinkarnáciu. Keďže život je "slzavé údolie", je to vlastne len predlžovanie utrpenia. Preto niektoré náboženské smery radia tento kolobeh rodenia sa a umierania preťať. Majú na to vypracované zvláštne psychologické techniky, ako sa dostať do "vyšších levelov" a tak sa vymaniť z kruhu reinkarnácií. Svojou troškou do mlyna môžete prispieť aj Vy, ak jednoducho nesplodíte deti - znemožníte tým ďalším bytostiam trpieť. Ale pozor, kruh utrpenia tým nezastavíte, po smrti sa narodíte znova, v inom tele, a v ňom si odtrpíte svoje, ... a tak ďalej.

Kde je pravda? Treba počkať, po smrti nám to bude všetkým jasné. Alebo nie?

P.S. Ak chcete pridávať komentáre, dajte si (preboha) niekým podrobnejšie vysvetliť slovo entropia. Je to kľúčové slovíčko Adharinho článku.

P.P.S. Ak bigotne  podliehate nejakému náboženstvu, chráňte si svoje duševné zdravie a takéto články jednoducho nečítajte. Určite s Vami nebude na podobné témy rozumná reč. Chráňte sa čarovnou formulkou vymyslenou na takéto prípady. Vystrčte proti monitoru ruky a zvolajte: "Apage Satanas!".