Nemusíte dokonca ani nosiť knihu do knihviazačstva. Dá sa to zviazať aj doma, jednoducho, rýchlo, aj keď samozrejme to nebude vyzerať až tak profesionálne. Ale metóda, ktorú Vám predstavujem, má jednu výhodu a to tú, že nemusíte roztvárať knihu násilím, aby ste videli aj na písmenká, čo sú príliš blízko vnútorného okraja. Keď položíte knihu na stôl otvorenú, nezavrie sa Vám (čo sa o profesionálne zviazanej knihe nedá povedať). A hlavne - táto väzba Vás nebude stáť ani cent! (okrem nákladov na materiál).

Potrebujeme na ňu knihu vytlačenú vyššie popísaným spôsobom, pravítko, novinový papier, štetec, chemopren (musí to byť chemopren, žiadne iné lepidlo) a voľný (čiže nie o stôl primontovaný) zverák.  

Postup: Za pomoci pravítka veľmi presne vyrovnáme všetky listy budúcej knihy, aby v žiadnom smere neprečnievali. Z oboch strán knihy potom priložíme novinový papier, radšej niekoľko vrstiev (ako izolácia) a opatrne, aby sa nám listy ani nepohli z vyrovnanej polohy, vložíme do zveráka. Chrbty listov, teda tá strana, ktorú chceme zviazať, smeruje dole. Zarovnáme knihu vo zveráku tak, aby ju zverák zovrel priamo v strede a dobre (podotýkam dobre!!!) ju vo zveráku utiahneme. Listy by mali byť zovreté tesne pod hranou.

Potom otočíme zverák na opačnú stranu a niečím ho podoprieme, aby budúci chrbát knihy bol vodorovne. A teraz nasleduje najdôležitejší krok: Natrieme na listy rovnomernú vrstvu chemoprenu a štetcom ju pozorne rozotrieme až k okrajom (pozor na pretečenie a na prilepenie izolačných novín - tomu treba zabrániť). Necháme zaschnúť a potom natrieme druhú vrstvu. Opäť necháme zaschnúť... a je to. Vyberieme hotovú zviazanú knihu.

Znie to neuveriteľne, ale ten chemopren vytvorí mimoriadne pevnú a ohybnú väzbu, pričom ho nebude vôbec vidno. Ak sa to urobí správne, nevtečie medzi stránky a zároveň drží každú z nich pevne na svojom mieste. Ani ja som tomu neverila, kým som to u kamaráta nevidela. Ten chrbát knihy je potom ešte dobré z vonkajšej strany prelepiť papierom, aby nebolo vidno sopľavú farbu chemoprenu, ale to je len estetická záleźitosť, kniha funguje aj bez toho.