Ahoj Adhara,

vybrala si si ťažký žáner - fantastiku založenú na vedeckých poznatkoch. Autori sci-fi sú vo všeobecnosti veľmi sčítaný a pre mňa sú niečo ako proroci budúcnosti, ktorí občas trafia klinec a predznamenajú skutočný vývoj. Preto mám rád sci-fi. A naraz vidím, že tu sú nejaké pokusy zverejnené a píše ich žena (no toto...). Darmo, musel som sa začítať... A som začítaný už 3 dni :)

Práve som dočítal prvú časť Osmich hviezd Veľkého voza a hádam to nezakríknem keď napíšem, že je to zatiaľ to najlepšie, čo som od teba čítal (ešte som prečítal Príbeh padajúcich hviezd a Len pre svoje deti). Hlavne zrelší štýl oproti PPH a strhujúci záver tejto časti ma núti čítať ďalej. Ak to nejakí odborníci kritizovali, tak ich trochu aj chápem... mňa tiež rozčuľuje, ak niekto splieta teórie alebo situácie o ktorých už teraz vieme, že v reáli nemôžu nastať, ale mnoho ľudí by to nemuselo brať ako čistú fikciu. To by sa v dobrom sci-fi nemalo stávať. S hollywoodskymi filmami sa neporovnávaj, máš na viac. Čo sa týka raketoplánu a celkového prostredia NASA, na mňa to pôsobí reálne, zjavne si si s tým dala robotu - aj keď nejaká konzultácia alebo brigáda v NASA či Roskosmose by tvoj román iste posunula k podstatne vernejšiemu vykresleniu prostredia a teda hodnotnejšiemu dielu... ;) Ale na to, aké si mala možnosti, je to výborné, píšeš pútavo. Držím ti palce, pretože slovenská sci-fi dnes prakticky neexistuje a to čo sa prekladá sú buď braky, alebo je to preložené zle, alebo oboje dokopy (a v EN som lenivý čítať dlhé texty). O to viac sa teším na chvíľu, keď si v kníhkupectve budeme môcť kúpiť tvoju prvú knihu.

PS1: vŕta mi to v hlave - ako amatérsky astronóm chápem tvoj odpor k ufológom a podobným "vedám", ale ako je možné, že si skeptická k osídľovaniu iných planét? Mne sa vidí, že všetko k tomu smeruje... len ešte nevieme kedy a ako... osobne očakávam od teba ako sci-fi autorky, aby si sa snažila takéto veci predpovedať ;)

PS2: toto mala byť konštruktívna kritika, tak dúfam, že som ťa moc nezdeptal... :P Napokon, vôbec si ju nemusíš brať k srdcu, je to len názor.