Ahoj, ďalšia hviezda :-)

Nie, nie som zdeptaná, ale naopak nadšená. Wow, takýto koment, keď som už ani neverila, že na tento príspevok ešte niekto zablúdi!

Žáner som si nevybrala, on si vybral mňa. :-) Ale pri mojej láske k hviezdam a k literatúre je to asi to jediné, čo prichádzalo do úvahy... Ďakujem za pochvalu ôsmich hviezd, sama mám pocit, že je pokrokom oproti predošlým menovaným dielam, za čo vďačí viacerým faktorom. Zároveň však pokorne priznávam, že hoci to tak na laika iste nepôsobí (čím nehovorím, že musíš byť laik), autenticita prostredia nie je veľká. V dnešnej dobe internetu by sa dala zvládnuť oveľa lepšie a nemusela by som pre to vystrčiť ani nos z domu. Čo predstavuje skutočný problém, nie je vzdialenosť kozmických stredísk od Slovenska, ale moja zúfalá neznalosť angličtiny. To moje možnosti získavania informácií brutálne okresalo. V podstate som bola odkázaná len na nekonečné prehrabávanie sa starými číslami L K, (staré) české knižky o kozmonautike, náznaky, diskusné fóra a obrázky nepotrebujúce výklad. No skrátka, z informačného hľadiska hrôza, k takému niečomu by som sa snáď nemala ani priznávať. :-)

Osídľovanie cudzích svetov, to by bolo na dlhú debatu. Mám o tom urobenú aj prednášku v power pointe a nie je vôbec krátka. :-) Veľmi zjednodušene povedané, z hysterickej rozpoltenosti ľudstva, jeho neschopnosti udržiavať veľké projekty, smerovaniu ku globálnej ekonomickej a ekologickej katastrofe a náročnosti kozmických letov (ktoré sa približujú k hraniciam fyzikálnych možností, i keď ju neprekračujú) usudzujem, že človek nikdy nebude dlhodobo žiť inde ako na Zemi – buď na nej zostane a vyhynie, alebo tu bude živoriť až do konca svojej prirodzenej existencie. Pár krátkych medziplanetárnych letov sa mu pravdepodobne podarí, ale to bude všetko.

Ešte by som Ťa chcela poprosiť, že ak dočítaš zverejnenú časť Osem hviezd Veľkého voza a budeš mi chcieť napísať komentár, urob to prosím priamo tam, na serveri, kde je zverejnený – aj tým (dúfam) môžeš pomôcť tomu, aby si si raz v kníhkupectve kúpil túto knihu. :-)

P.S.: Nie si Ty náhodou na Wikipédii? (Odpovedať môžeš aj súkromne na mail.)