Pre Jackie neexistuje ospravedlnenie, ani dostatočne silná motivácia (ak to nie je posledná možnosť, ako zachrániť ľudstvo, napríklad). Samovrahovia si do dôsledkov neuvedomujú, čo robia. Ich myseľ je dočasne akoby v hmle, je to skrat - preto je to taká tragédia. To je aj dôvod, prečo odchádzajú zo sveta rýchlo - ak by si totižto dali viac času, tak zvyšujú šancu, že sa na seba pozrú nezaujato a uvedomia si obludnú nezmyselnosť takého činu. Hlavná hrdinka má more času - preto Jackiina (alebo ako sa to píše) smrť bude ešte tragickejšia (pre ňu). Ak ho nevyužije na svoju záchranu, bude vyzerať ako labilný človek - nie som si istý, či toto je tvojim cieľom. Zatiaľ sa iba vŕta vo vlastnom marazme a pritom sa zaťato, systematicky, chladnokrvne ničí. Tým si moje sympatie rozhodne nezíska. Môžem ju maximálne tak poľutovať, že zomiera bez toho, aby vlastne vedela, čo robí.

Samozrejme, je iné o samovražde "len" premýšľať (to sa dá celé roky) a iné je, ak človek stojí nad priepasťou - v takom prípade už musí prísť nejaký výpadok, dobrovoľne by asi neskočil nikto.

Takže akokoľvek dobre vykreslíš jej akokoľvek veľké utrpenie - máš to dopredu prehrané: Jackie z toho chtiac-nechtiac vyjde ako psychopat.