(Vždy ma poteší, keď môj provokačno-ironický komentár niekto zoberie) vážne.Úsmiaty)

Keby Eva nepodľahla našepkávaniu diabla a neponúkla Adamovi jablko zo stromu poznania, žili by sme vraj dosiaľ v raji. Z tejto príhody sa odvodzuje zľudovelý (promužský) názor, že všetko zlo "spustila" prvá žena, jelimánek Adam sa len alibisticky nechal nahovoriť.

A prečo je tento môj komentár ironicko-provokačný (= nemožno ho brať vážne)? Nuž, lebo to celé z Rajom a stvorením sveta za 7 dní považujem za obyčajnú vymyslenú báchorku, rovnako ako tvrdenie, že Jehova si "vyvolil" jeden národ, v ktorom "našiel zaľúbenie" (tvrdia to príslušníci toho národa, hahaha... V náboženských predstavách dážďoviek by boli vyvolenými zvieratami ... dážďovky, kto iný). Napr. v Polynézii majú o stvorení sveta celkom iné báchorky. V Grónsku zas iné atď. Vo fyzike zas akýsi Veľký tresk, šecko vraj vzniklo z ničoho, no sranda...

"Zlo existovalo už pred stvorením ľudí" - pobavili šme še!
(Pojem zlo je ľudská morálna kategória, ktorá je relatívna a závisí napr. od historickej doby. Jasné, že hodiť neživotaschopné dieťa po narodení zo skaly je "dobro" - v poňatí starovekého Ríma. Skús to urobiť dnes - zavrú Ťa, až sčernáš.) Predstava, že existuje nejaké všeobecné "dobro" či všeobecné "zlo", dokonca nezávislé na tom, či existuje ľudstvo, je pre mňa absurdná.  

Ale, o tom všetkom škoda reči - ide o kontroverzné témy, na ktorých sa viac ako traja ľudia nikdy nedohodnú. Nech si teda verí každý v to, v čo chce - napr. že Zem je doska ktorú držia na chrbtoch štyria sloni. Neuveriteľné pre mňa je to, že podobné stredo- i staroveké anachronizmy sa držia v ľudských hlavách ešte aj v 21. storočí.