vzdelávať sa - nasávať informácie nielen o danej problematike diela- budovať si všeobecný rozhľad, "spoznávať život"(spisovateľ nie je ten čo vie zoradiť slová, ale ten ktorý vie ako to v živote chodí),
čítať inè knihy,
učiť sa písať rôznymi technikami,
nájsť si pravdovravného kritika- najlepšie blogovať :-)
študovať gramatiku/pravopis,
...
k psychickému tlaku: čím väčší psychotlak, tým menšia nápaditosť. čím väčsia uvoľnenost tým vacsia pravdepodobnost originality/napaditosti/spracovania.
k rozpracovaniu diel: je to dobré aj kvôli odležaniu a vyplneniu časovej bubliny. Ľudia si myslia že odležanie je zbytočná strata času, ale pokiaľ človek nie je totalny idiot, dokáže sa kazdy den nieco nove naucit co dokaze dielo podstatne vylepsit. aj ked je pravda, ze clovek sa uci cely zivot. Proste nieco ako dvojpolny system - kym jedno lezi/je u kritikov, pisem druhe.
Odporúčil by som "žiť bežný život" -
stretávať ľudí,
komunikovať,
vzdelávať sa - nasávať informácie nielen o danej problematike diela- budovať si všeobecný rozhľad, "spoznávať život"(spisovateľ nie je ten čo vie zoradiť slová, ale ten ktorý vie ako to v živote chodí),
čítať inè knihy,
učiť sa písať rôznymi technikami,
nájsť si pravdovravného kritika- najlepšie blogovať :-)
študovať gramatiku/pravopis,
...
k psychickému tlaku: čím väčší psychotlak, tým menšia nápaditosť. čím väčsia uvoľnenost tým vacsia pravdepodobnost originality/napaditosti/spracovania.
k rozpracovaniu diel: je to dobré aj kvôli odležaniu a vyplneniu časovej bubliny. Ľudia si myslia že odležanie je zbytočná strata času, ale pokiaľ človek nie je totalny idiot, dokáže sa kazdy den nieco nove naucit co dokaze dielo podstatne vylepsit. aj ked je pravda, ze clovek sa uci cely zivot. Proste nieco ako dvojpolny system - kym jedno lezi/je u kritikov, pisem druhe.