Emocionalita a náboj sú zložité veci. Cením si, že mi chceš pomôcť, aj tieto, ak to tak môžem nazvať, funfiction, ale tvoje podania zase nevzbudzujú emócie vo mne. Výkričníky, rumádzganie, slová hrôza a hnev... to mňa nie je kľúč. U niekoho možno je, to mu neberiem, ale podľa mňa je prvoradé, aby sa s textom stotožnil autor. Ak už autor nemá svojho hrdinu rád, kto potom? Nie vždy je, pravda, láska k postave autorským zámerom. Napríklad v poviedke Pravidlá hry, ktorú tu mám tiež vyvesenú, som sa snažila vytvoriť postavy čitateľovi nesympatické vrátane hlaného hrdinu.
Každopádne, tieto diskusie o sympatickosti ma podnietili k písaniu úvahy, v ktorej sa snažím objasniť, čo je - aspoň pre mňa - kľúčom k sympatickej postave. Čoskoro ju tu môžete čakať.
Emocionalita a náboj sú zložité veci. Cením si, že mi chceš pomôcť, aj tieto, ak to tak môžem nazvať, funfiction, ale tvoje podania zase nevzbudzujú emócie vo mne. Výkričníky, rumádzganie, slová hrôza a hnev... to mňa nie je kľúč. U niekoho možno je, to mu neberiem, ale podľa mňa je prvoradé, aby sa s textom stotožnil autor. Ak už autor nemá svojho hrdinu rád, kto potom? Nie vždy je, pravda, láska k postave autorským zámerom. Napríklad v poviedke Pravidlá hry, ktorú tu mám tiež vyvesenú, som sa snažila vytvoriť postavy čitateľovi nesympatické vrátane hlaného hrdinu.
Každopádne, tieto diskusie o sympatickosti ma podnietili k písaniu úvahy, v ktorej sa snažím objasniť, čo je - aspoň pre mňa - kľúčom k sympatickej postave. Čoskoro ju tu môžete čakať.