Pekná reportáž z miest, ktoré dôverne poznám. Potešilo ma, že používaš termín Binderova hať - podľa mňa tento názov vymyslel Peter Juhás, alias Jugi pred mnohými rokmi. Kto má iného autora, nech napíše.

S Binderovou haťou mám svoje trpké skúsenosti:

Raz, pri menšej vode som cez ňu skoníčkoval svoju laminátku menom Zebra - cez balvany a občas po pás vo vode. Asi som mal šťastie, aj keď okolo hučala voda - lodičke sa podarilo vždy nájsť cestu medzi kamene.

Pri ďalšom splave som chcel mladým adeptom ukázať, ako riečny vlk zdoláva Binderovu hať, hoci ma všetci odhovárali a poctivo prenášali. A stalo sa, čo sa malo - loď sa mi vzpriečila medzi dva balvany a zaliala ju voda. Nedalo sa ňou pohnúť ani o milimeter. Vyslobodzovali sme ju takmer hodinu pomocou rôznych pák, nadávok, dohovárania i hrubej sily. Dôvodom tejto udalosti bol fakt, že som pred splavom loď premenoval - na Bella fiamma. No a podľa námorníckej povery, loď, ktorej zmenia meno, postihne nešťastie, čo sa aj stalo. Dnes už na lodi svieti pôvodný názov Zebra. Rieka naučí človeka pokore.

Dodávam, že na Binderovej hati vás zaleje, aj keď loď nepremenujete, s pravdepodobnosťou okolo 0,98. My, binderológovia, vieme o tejto hati svoje.