Po štylistickej stránke nemám tomuto úryvku čo vytknúť, aj keď ako celok mi prišiel trochu únavný. Zrejme preto, že tam chýbajú dialógy, trochu akcie, proste niečo viac než opisy deja. (Opismi deja nazývam opisovanie všeobecného diania napríklad za dlhšie časové obdobie. Priveľa opisov deja podľa mojej súkromnej mienky škodí, lebo uberajú príbehu na akčnosti. Všimnite si, že niektoré romány ich vôbec nemajú, resp. redukované na minimum. Idú z akcie do akcie, a potom sa dobre čítajú. Napríklad také knihy Dana Browna. Netvrdím, že je to nejaká hodnotná literatúra, ale ako oddychovka sa číta dobre. Ja sa preto snažím opisy deja nahrádzať akciami kde sa len dá. Ale nehovorím, že opisy deja vôbec nemajú v zaujímavej knihe miesto.) Možno váš úryvok je v kontexte celej knihy obalený akčnými scénami, ak áno, tak je to dobre, v takom prípade určite nie je pridlhý. Ale ak to takto pokračuje niekoľko desiatok strán, asi by stálo za úvahu skúsiť ho niečím spestriť. Ale to je samozrejme len môj osobný názor ktorý sa nemusí zhodovať s názormi iných - dokonca nikoho iného okrem mňa.

Tu je ešte pár vecí, čo by ste si mali opraviť:

Za bodkou nasleduje VŽDY medzera.

nezdarov - neúspechov

behom  - v priebehu

Slnko - keďže hovoríš, že ide o exoplanétu, Slnko nie je názov materskej hviezdy preto sa musí písať s malým "s" ako slnko

s tejto pustatiny - z tejto pustatiny (aj všade inde, kde je v genitíve s namiesto z)