Opäť sa s mnohými myšlienkami stotožňujem, ale v niektorých ohľadoch musím prudko protirečiť. S nepravdepodobnosťou importovania života zvonka úplne súhlasím. Ale skadiaľ prosím ťa máš, že na Zemi život vznikol a zanikol viackrát? O tom počujem prvý raz. Keby sa také niečo dokázalo, bol by to naozaj významný medzník vo vede. Pravda je stále v štádiu dohadov. Lenže súčasná úroveň poznania svedčí myslím skôr o opaku. Napokon, kedy by ten život vznikať a zanikať stíhal? Zem vznikla ako žeravá guľa, do ktorej stále niečo narážalo a vznik života nie je niečo, čo sa udeje za deň ani za rok.

O tom, či sú v Galaxii milióny hviezd podobných slnku, by sa tiež dalo polemizovať. Aj o tom, čo znamená "byť podobný Slnku". Lenže ak aj veľmi zvoľníme kritériá - vylúčime len členov hviezdnych sústav a hviezdy s rozdielom viac než jedného spektrálneho typu, tak už za takýchto podmienok 99 % hviezd nie je podobných Slnku.

Vznik života na Zemi je podľa mňa krásnym dôsledkom  výroku, že výnimka potvrdzuje pravidlo. Ľudia trpia ktovie prečo utkvenou predstavou, že ak sa niečo veľmi nepravdepodobné ešte nestalo, tak sa to NIKDY nestane. Lenže ak sa niečo veľmi nepravdepodobné stane, tak sú presvedčení, že sa to MUSÍ STAŤ znova. Kde to má logiku, preboha? Keby si ľudia uvedomili, že toto neplatí, ušetrili by ročne milióny a nielen v lotérii.

A napokon, keby mimozemšťania vznikli, ako by sa sem dostali? Vzdialenosť je podľa mňa práve tak závažná prekážka, ako samotná možnosť vzniku života a inteligencie.

Inak, na všetky Tvoje argumenty odpovedá moja prednáška, čo som mala tento týždeň na UK, preto sa ani nechcem veľmi rozpisovať. Ani sa mi rozpisovať veľmi nedá, lebo mám na kolenách malú zlostnú sestru. Keď tú prednášku admini už konečne dajú na web, hodín na ňu link.

Čo je UFO? Jeho vysvetlenie je vo väčšine prípadov nanajvýš prozaické. Aj vedúca nášho astronomického krúžku, čo už desiatky rokov pozoruje oblohu, a videla už všetky bežné astronomické javy, nedávno videla UFO. Napokon sa z toho vykľuli ozdobné svietiace balóniky vypúšťané deťmi. Podľa mňa má každé UFO podobnú prozaickú príčinu. Verzia o cestovateľoch v čase veru nie je o nič lepšia ani horšia ako verzia o mimozemšťanoch. Je totiž rovnako zlá. Poviem to obrazne: keby si jedného dňa pri prechádzke v prírode uvidela v diaľke čosi zlaté a lesklé, hneď by si predpokladala, že sú to britské korunovačné klenoty? A o Britských korunovačných klenotoch aspoň vieš, že určite existujú.