Aby sme sa chápali :). Ani ja nemám nič proti informáciám ako takým. Áno, žijeme v informačnom veku a máme pohodlný prístup k množstvu informácií. To, čo mi prekáža, sú všetky tie bláboly v médiách - predovšetkým reklamy a podobné kraviny, ktoré sú vo veľa prípadoch nadmieru stupídne. Dnes si už pomaly nepozrieš v televízii film (ostatne, o hodnote väčšiny filmov vysielaných v televízii sa dá taktiež hodne polemizovať ;)) bez toho, aby ho každých 20 minút (v tom lepšom prípade 30 minút) neprerušili 10-minútovým blokom tých najtrápnejších reklám počnúc pracími práškami a šampónmi na vlasy s včelou materskou kašičkou až po nový Nissan qashqai.

Tým nechcem povedať, že nechápem, prečo to tak je. Všetko je to biznis, to je mi jasné. Ja len hovorím, že mi to lezie na nervy.

A zároveň si uvedomujem, aký silný tlak to vyvíja a posúva hodnoty smerom k materializmu, ktorý je taktiež podporovaný tým, že zovšadiaľ na človeka reklama huláka, čo všetko by mal a mohol mať. Jasné, že moderné výdobytky sú dobré a mnohé veci sa oplatí mať. Ja nie som proti tomu, aby sa používali a kupovali veci, ktoré sú užitočné, nežijem predsa v jaskyni a nelozím po stromoch. No v poslednej dobe sa kladie naozaj až príliš veľký dôraz na materiálne veci. Je to aj tým, že žijeme v informačnom veku a sú oveľa väčšie možnosti šírenia týchto informácií.

Takže áno, nie som proti informáciám, ani proti pokroku, ani proti výdobytkom modernej doby. Ale zároveň sa mi nepáčia všetky tie žvásty, ktoré sa na mňa zovšadiaľ tlačia. To je fakt.

Dúfam, že som to vysvetlila dosť zrozumiteľne :). Je to, samozrejme, len môj názor a každému vyhovuje niečo iné. Mne by osobne vyhovovalo menej blábolu a viac podstaty.