Úprimne, fiamme, myslím, že veľká časť čitateľov Ťa odsúdila už dávno, keďže Tvoje názory nie sú zlúčiteľné s ich romantickými predstavami o svete.

Nad "protievolučným" konaním modernej medicíny som sa však veľakrát zamýšľala aj ja. Je noazaj iróniou, že kým u hospodárskych zvierat sa dovolí rozmnožovať sa len tým najschopnejším jedincom (neviem si predstaviť, že by niekto krave alebo sliepke liečil jej neplodnosť - proste tam je jediným liekom bitúnok), u človeka je to presne opačne. Genofond ľudstva sa prudko zhoršuje a za pár desaťročí už bude podľa mňa bežné, že každý človek podstúpi aspoň jednu veľkú oparáciu ročne a od útleho detstva bude aspoň na 5 rozličných druhoch liekov, aby vôbec prežil.

Čo s tým? Samozrejme, že nebudeme nechávať starých a chorých umierať, keď ich vieme zachrániť. Napokon, pochybujem, že keby si Ty umieral, hoci by Ti vedeli doktori pomôcť (ale je to neprirodzené až trestuhodné), že by si to prijal s pokojom a utešoval si sa pomyslením na prírodný výber. Ale jedno by sa rozhodne urobiť malo. Tí medicínou zachránení ľudia, pokiaľ sú ešte v reprodukčnom veku, by si mali vstúpiť do svedomia a nemať deti. Nie vlastné. Adoptované môžu mať. Ale zdá sa mi absurdné, prečo niekto, kto trpí veľkými zdravotnými problémami - a zvlášť tí, u ktorých je isté, že sú genetického pôvodu - chcú svoje mizerné gény odovzdávať ďalej. Veď tým vlastne súhlasia s tým, že ich deti budú mať rovnaké problémy, "doprajú" im všetky tie ťažkosti a bolesti, odovzdávajú ďalej chorobnú štafetu.