Som prezidentom Spoločnosti pre výskum neobvyklých zvierat (SVNZ), ktorá úzko spolupracuje s Klubom horizontálnej alpinistiky (KHA), kde tiež zastávam rovnakú funkciu.
Na minulom zasadnutí SPVNZ nás veľmi zaujal popis Jednorožca zeleného, takže sme sa rozhodli toto zviera zaradiť do nášho výskumného programu. Prednosť však bude mať i naďalej náš pilotný projekt budovania výskumných staníc na sledovanie Kozy bezoárovej ľavotočivej, ktorý sa v odborných kruhoch označuje za vedeckú senzáciu. Žiaľ, oficiálna pseudoveda, ohlupujúca masy študentov na univerzitách nezmyslami, naše výskumy systematicky zosmiešňuje. Pravda však, ako vždy, vypláva nakoniec na povrch.

Poznámky:
(1) Koza bezoárová ľavotočivá (KBĽ) má vzhľad ako bežná horská koza. Zvláštnosťou sú jej končatiny: ľavá predná a ľavá zadná noha sú oproti pravým nohám kratšie. To je dôvodom, že KBĽ môže žiť len na šikmých povrchoch, ovšem len do sklonu 65 stupňov. Pri pohybe opisuje okolo kopca ľavotočivú skrutkovicu. Na rovine padá a je neschopná pohybu. Náš výskum sa sústreďuje na potvrdenie hypotézy existencie KBP.
(2) Klub horizontálnej alpinistiky združuje nadšencov najmä z rovinatých častí našej krajiny, ale máme mnoho členov aj z rozľahlých oblastí Sibíre (cárske Rusko je kolískou tohto športu). Od bežnej alpinistiky sa horizontálna líši tým, že dobýva vodorovné povrchy, pričom poloha tela je rovnaká, ako pri bežnej alpinistike, teda rovnobežná s povrchom - športovec sa teda de facto plazí. Horizontálny alpinista je, podobne ako bežný alpinista, plne vystrojený: má čakan, mačky, skoby, laná, batoh, stan, varič, GPS, ...