Ďakujem!

 

Práve prichádzam o zamestnanie, takže každá pochvala mi dobre padne. Toto sú básničky zo šuplíka, ktoré tam trčia už niekoľko rôčkov. V každodenných starostiach, pracovnom nasadení, som nemala čas venovať sa sfére duševna. Boli to len okamžité sekundové reakcie na nejaký podnet. Básničky, ktorými som si vetrala dusno duše.

Teraz by som mala mať času až až. Avšak podnety sú nevyhnutnou podmienkou vzniku básničky a pre mňa najlepšie sú tie podnety, ktoré sú jak blesk z jasného neba a okamžitá odpoveď. Písať báseň tak, že si sadnem, poviem tému a začnem písať, to asi nedokážem.

Chcela som skúsiť, akú by malo odozvu moje "básnenie", štatistika hovorí, že tri komentáre z prečítaných cca tisíc vstupov. Týmto sa asi neuživím. Ale nevadí. O radosť sa môžem podeliť kedykoľvek.

Takže ďakujem, že Vás som veršíkmi zaujala, a rada si prečítam Vašu tvorbu. Čo mi je však vlastné, každý článok dlhší než pár odstavcov, sa mi zdá pridlhý, aby som sa doň pustila. Asi sa mi v najbližších dňoch zmení životné tempo, a nájdem si čas, aj na tie dlhšie výpovede duší iných autorov.

Prajem Vám - žite úžasný život,

páčia sa mi žalmy a vôbec neskutočné množstvo myšlienok z biblie. Skutočne je to kniha kníh.

Napr. -Toto je deň, ktorý učinil Hospodin. Radujte sa v ňom! - no nie je to paráda?!

alebo - "Všetko môžem v Kristu, ktorý ma posilňuje!" - V dobe strácania sociálnych istôt, je návrat k vnútornej sile, viere v lásku, v pravé hodnoty hodne dôležitý.

Poézia, próza, hudba, divadlo a vôbec kultúra povznáša ľudského ducha, dušu, a to je základ k tvorbe a pestovaniu skutočných hodnôt. Prežitiu ľudstva a krás Zeme, vesmíru.

Ešte raz ďakujem, a teším sa aj Vašim dielkam, vzájomnému zdieľaniu svojich myslí a bytia, slovenčine, v ktorej myslíme, žijeme, cítime, sme!

Peknú nedeľu!