Vzhľadom na to, akú nečakanú vlnu rozhorčenia priniesli tie dve hviezdy, tak by bolo dobré povedať, že som ich dal ja a teda nenadávať na neznámeho, ktorý si to nezaslúži ale priamo na mňa :D

Najprv som tento príspevok komentovať nechcel, ale asi by bolo správnejšie sa aj vyjadriť k dôvodom, prečo som udelil 2 hviezdy, nie len hviezdičkovať bez vysvetlenia.

Za prvé, ako už tu bolo povedané, vyjadrujeme náš subjektívny názor, nuž a keď moje vnútro hovorí 2, tak predsa nemôžem dať 5 ..to je jasné :D

Za druhé, máme tu 5 stupňovú škálu hodnotenia, ako v škole. Z toho by sa mohlo zdať, že 2 hviezdy sú vlastne štvorka :P ale ak ste si všimli, tak 2 hviezdy znamenajú „priemerný“..čiže to nie je ani odpad ale ani to nijak nezažiari, je to také bežné. 3 by už znamenalo dobrý, teda niečím zaujímavý, že si to človek chce prečítať ešte raz. Táto báseň sa mi ale zdala príliš dlhá a vzhľadom na to i trošku nudná. To opakovanie „v tej tme“ nebolo špatné, dokonca mi ani nevadí ten chaotický voľný verš, kde sa občas objaví rým.. to som skôr hodnotil kladne :) za to by som kľudne dal aj 3,5 (čo sa myslím nedá :D) ale tá dĺžka ma umorila.

Za tretie, pôvodne som chcel nechať dielo bez hodnotenia, ale hovorím si, keď už si to prečítal, tak by sa patrilo ho aj ohodnotiť a hlavne si uctiť autorku a námahu, ktorú ju to určite stálo. Uznávam, že 2 hviezdy asi nesplnili daný účel, ale je to podľa mňa stále lepšie, ako neohodnotiť vôbec. Čo by to znamenalo? No že nemám k dielu nijaký vzťah, že to vo mne nevyvolalo nič, pravdepodobne som to ani nedočítal alebo sa neunúval vôbec začať čítať. Takto z tých dvoch hviezd aspoň vychádza akési „citové zafarbenie“. Znamená to, že som zaujal voči dielu určitý vnútorný citový postoj.

Takže odkaz pre joujou: nie že to budeš brať nejako osobne, boli tam svetlé momenty, len by som to skrátil na polovicu :)