Je mi jasné, že to má byť s mäkkým i. Veď je to predsa nominatív p.mien. To, tam nie je nevidím ako veľkú vadu. Nemalo by to tam byť, viem, že gramatiku treba ovládať. Ale veď predsa na opravu sú tu tí, ktorí robia korekcie textov alebo ich redigujú, či nie? A na margo toho, každý robí chyby. Inak sa to človek nenaučí. Nikto múdri z neba nespadol. Keby som písala všetko bez chýb, nerástla by som. A to už by sme sa kam dostali.

A kde je napísané, že nemôžeš vytvoriť nový výraz? Prepáč za nevedomosť ak to niekde je tak mi to konkrétne uveď a ja si to naštudujem. Niekde som počula, že ak chce človek uspieť má byť inovatívny. Jazyk sa predsa vyvíja. Inak sa písalo pred sto rokmi, inak teraz a inak sa bude o sto rokov. Jasné, že sa treba držať určitých pravidiel. Ale ako sa vraví: pravidlá sú na to, aby sme ich porušovali. Prečo by sa nemalo urobiť niečo nové, iné?

No a ešte mi napadá jeden fakt, síce sa netýka literatúry, i H. Ford sa považoval za hlupáka a ignoranta. Dostal sa s tým až na súd, kde mu kládli otázky ohľadom znalostí. A vieš ako to skončilo? Povedal: ,, Viete pán sudca, stačí mi stisnúť tlačítko a o chvíľu mi pribehnú na pomoc ľudia, ktorí budú vedieť zodpovedať na vaše otázky.“ Nuž rozdiel medzi ním a mnou v je jedine v tom , že ja si tých ľudí zatiaľ neviem zaplatiť. Preto tú gramatiku musím do seba nejakým spôsobom nasúkať. Slovenčinár nie som ani profesor slovenčiny na univerzite je fajn ju vedieť ako píše Wavako, ale  inej cesty niet, len v praxi, čo je dosť pracné ako sama vieš.

Z mojej strany iba toľko čo sa môžem k tej gramatike vyjadriť. Pracujem na tom. A ďakujem za komentár.:)