Naštudoval som si pár prameňov k danej problematike.
Vychádza mi z toho, že letieť raz ročne na dovolenku k blízkemu moru nepredstavuje vôbec žiadne riziko z ožiarenia. Cestujúci absolvujúci dlhšie lety, príp. opakovane, tiež nedostanú dávku prekračujúcu bezpečnostné limity. Riziko je teda len minimálne. (Jasné, najmenej kozmického žiarenia dostanete, keď budete sedieť vo dne v noci doma v pivnici - ale tam je zas rádioaktívny radón, smola...) Akurát tehotné ženy by mohli takéto lety zvážiť.
Piloti a letušky patria do kategórie, ktorú má riešiť ich zamestnávateľ, nie ja - cestujúci - iste sa táto vec sleduje, aby nedochádzalo k ujme na zdraví. Nepočul som, že by táto skupina zamestnancov trpela rakovinou viac ako iné skupiny. Ak by tomu tak bolo, iste by zasiahli odborové organizácie a tlač by z toho urobila taký škandál, že by zamestnávatelia museli robiť tvrdé opatrenia, aby zabránili štrajkom letového personálu a rušeniu letov. Ide o tisíce zamestnancov, ktorí sú denne vo vzduchu. Ak by riziko bolo tak veľké, akým tu strašíte, iste by všetci do jedného odmietli na lety nastúpiť, kým by riziko zamestnávateľ neeliminoval (napr. technickými úpravami lietadiel). Tiež výrobcovia lietadiel by sa pretekali, kto urobí bezpečnejšie kabíny. Nič takého sa nedeje, takže zrejme ani piloti a letušky nepodstupujú nadmerné riziko. Myslieť si, že sú to nesvojprávni blbečkovia, ktorí si nechajú ničiť zdravie leteckými korporáciami kvôli peniazom, by som si nedovolil. Piloti patria k najinteligentnejším jedincom z polulácie - iste by si zohnali informácie, dobrých právnikov a tvrdo jednali. Zábavná poznámka: teším sa, že žiarenie je najmenšie v okolí rovníka - tam lietam najradšej. V lete letím, žiaľ, na Island - tie 4 hodiny v kabíne, verím, v zdraví prežijem.
Vďaka lietaniu môžeme zažiť veci, o ktorých sa predošlým generáciám ani len nesnívalo. Veď kto to kedy videl, aby človek lietal ako vták. A ešte pritom obedoval, čítal knihu, či pozeral film?!
Naštudoval som si pár prameňov k danej problematike.
Vychádza mi z toho, že letieť raz ročne na dovolenku k blízkemu moru nepredstavuje vôbec žiadne riziko z ožiarenia. Cestujúci absolvujúci dlhšie lety, príp. opakovane, tiež nedostanú dávku prekračujúcu bezpečnostné limity. Riziko je teda len minimálne. (Jasné, najmenej kozmického žiarenia dostanete, keď budete sedieť vo dne v noci doma v pivnici - ale tam je zas rádioaktívny radón, smola...) Akurát tehotné ženy by mohli takéto lety zvážiť.
Piloti a letušky patria do kategórie, ktorú má riešiť ich zamestnávateľ, nie ja - cestujúci - iste sa táto vec sleduje, aby nedochádzalo k ujme na zdraví. Nepočul som, že by táto skupina zamestnancov trpela rakovinou viac ako iné skupiny. Ak by tomu tak bolo, iste by zasiahli odborové organizácie a tlač by z toho urobila taký škandál, že by zamestnávatelia museli robiť tvrdé opatrenia, aby zabránili štrajkom letového personálu a rušeniu letov. Ide o tisíce zamestnancov, ktorí sú denne vo vzduchu. Ak by riziko bolo tak veľké, akým tu strašíte, iste by všetci do jedného odmietli na lety nastúpiť, kým by riziko zamestnávateľ neeliminoval (napr. technickými úpravami lietadiel). Tiež výrobcovia lietadiel by sa pretekali, kto urobí bezpečnejšie kabíny. Nič takého sa nedeje, takže zrejme ani piloti a letušky nepodstupujú nadmerné riziko. Myslieť si, že sú to nesvojprávni blbečkovia, ktorí si nechajú ničiť zdravie leteckými korporáciami kvôli peniazom, by som si nedovolil. Piloti patria k najinteligentnejším jedincom z polulácie - iste by si zohnali informácie, dobrých právnikov a tvrdo jednali.
Zábavná poznámka: teším sa, že žiarenie je najmenšie v okolí rovníka - tam lietam najradšej. V lete letím, žiaľ, na Island - tie 4 hodiny v kabíne, verím, v zdraví prežijem.
Vďaka lietaniu môžeme zažiť veci, o ktorých sa predošlým generáciám ani len nesnívalo. Veď kto to kedy videl, aby človek lietal ako vták. A ešte pritom obedoval, čítal knihu, či pozeral film?!