Bol som nedávno v Hronskej Dúbrave, pri novej MVE. Pretože sa pod ňou vlani za povodne prevrhli rafty s deťmi z Ruska a jeden vodák sa utopil, investor dal zriadiť priestor pre pristávanie a vynášanie lodí hádam 400 metrov pred elektrárňou, pričom musíte ešte obísť elektráreň kolo plota cez vysoké jarky. Spolu máte prenášať lode na vzdialenosť cca 500 metrov. Jasné, že vodáci to dodržovať nebudú a pôjdu až tesne k hati a tam vynesú lode (aj tak ich čaká najmenej 150 metrov prenášania). Keď za povodne niekoho strhne prúd a utopí sa, investor sa zasmeje a povie: "Šak som im tam dal tabule".
Nejde o tabule! Ide o to, ktorý chmuľo projektoval toto betónové monštrum a neurobil pri ňom bezpečný sklz pre vodákov, ako je v civilizovaných krajinách zvykom. Dokonca v Čechách sa rybochody na hatiach nanovo upravujú, aby boli bezpečnejšie pre vodákov. Cez Hron prejde pritom ročne okolo 10.000 vodných turistov. Investori a ministerskí úradníci ich zrejme považujú len za obťažný hmyz, s ktorým sa neoplatí zaoberať.
Bol som nedávno v Hronskej Dúbrave, pri novej MVE. Pretože sa pod ňou vlani za povodne prevrhli rafty s deťmi z Ruska a jeden vodák sa utopil, investor dal zriadiť priestor pre pristávanie a vynášanie lodí hádam 400 metrov pred elektrárňou, pričom musíte ešte obísť elektráreň kolo plota cez vysoké jarky. Spolu máte prenášať lode na vzdialenosť cca 500 metrov. Jasné, že vodáci to dodržovať nebudú a pôjdu až tesne k hati a tam vynesú lode (aj tak ich čaká najmenej 150 metrov prenášania). Keď za povodne niekoho strhne prúd a utopí sa, investor sa zasmeje a povie: "Šak som im tam dal tabule".
Nejde o tabule! Ide o to, ktorý chmuľo projektoval toto betónové monštrum a neurobil pri ňom bezpečný sklz pre vodákov, ako je v civilizovaných krajinách zvykom. Dokonca v Čechách sa rybochody na hatiach nanovo upravujú, aby boli bezpečnejšie pre vodákov. Cez Hron prejde pritom ročne okolo 10.000 vodných turistov. Investori a ministerskí úradníci ich zrejme považujú len za obťažný hmyz, s ktorým sa neoplatí zaoberať.