Ahoj Boba! Spolu s mojím synom, Augustinom Sokolom jr., sme boli pred pár dňami kritizovaní za to, že vykáme. Takže od teraz tykáme aj všetkým Enigmákom. Včera sme spolu s juniorom pozerali z DVD disku film s názvom: „Stanica WUSA“, kde hral náš obľúbený herec Paul Newmann. Vraj pochádza zo Slovenska. Why not?! Vo filme odznela jeho slávna hláška: „Treba sa prispôsobiť. Ja by som sa chcel až tak prispôsobiť, že keby prišla znovu na našu Zem Noemova potopa, tak mne by narástli žiabre!“ Zaujímavý názor. Nuž a ako neustále zdôrazňuje môj junior, tak každý by mal mať právo na svoj vlastný názor. Takže sme si osvojili tento zaujímavý názor aj my. Ďalšia zaujímavá zhoda okolnosti je, že môj junior má rád jogobelu s veľkými kúskami ovocia. A čím sú tie kúsky ovocia väčšie, tak tým ma jogobelu radšej. Priama úmera. Nuž a do tretice všetko najlepšie, tak Tvoja báseň s názvom: „Matka odpornosti“, to perfektne celé korunovala! Je tam úplne všetko, čo nás v poslednom čase zaujalo a doslova fascinovalo (pričom slovo „fascinuje“ rozhodne neinterpretujeme ako zložené slovo: „fas cínuje“. Pre našich maďarských spoluobčanov by to mohlo mať aj pejoratívny význam). Začnem postupne po poriadku. Citujem: „Vidím zrážky vyhasnutých hviezd“. Ich svetlo ale k nám ešte stále prichádza. Fantázia! „Kométy trhajú oblohu“. Pre mňa a aj pre juniora je „Tunguská kométa“ spojená s mojou prvou poviedkou s názvom: „Odin“. „Nočné akordy“. Obidvaja sme gitaristi a doslova sa obidvaja vyžívame v nočných akordoch. „Strašia Gorgónskymi očami novým východom mesiaca“. Pre nás sú to oči, ktoré vzhliadajú k inšpiratívnej Lune. „Čo ustanovujú hranice medzi rozdelenými národmi“. To je otázka, o ktorej práve teraz píšeme našu spoločnú poviedku. „Užitočná v telách vyzlečených Bohov“. Ale nielen Bohov, ale aj Bohýň. Obidvaja obdivujeme telá vyzlečených, teda nahých Bohýň a Bohov, na sochách a obrazoch antických, renesančných a impresionistických sochárov a maliarov. „V krvavočervenej potope“. Opäť večný motív potopy. Tentoraz krvavočervený. „Pot, krv a slzy“. Je to jedna z našich obľúbených gitarových skladieb, ku ktorej sme si vytvorili svoje vlastné akordy. „Za týmto múrom nárekov“. Nádherné a symbolické zakončenie Tvojej prekrásnej básne! Bol som pri tom slávnom „Múre nárekov“ v Jeruzaleme. A tohto leta sa chystáme tam isť spolu s juniorom. Tešíme sa, aj spolu s juniorom, na Tvoje ďalšie básne, s úctou, Augustin Sokol.