Ahoj, trochu sa k tomu vyjadrím, keďže aj ja som začínajúci autor sci-fi.
Prečítala som zatiaľ len tú prvú časť (viac nestíham, škola a tak). Je to celkom dobré, ale myslím, že by si nemal tak striktne oddeľovať fakty od deja. Ak si všimneš, tak prvá polovica príspevku sú samé fakty a opis deja, potom je tretina dialógov a nasleduje opäť opis deja. Čitatelia nemajú radi opis deja, ale akciu. A drvivá väčšina čitateľov fakty neznáša a to dokonca aj v oveľa menších dávkach, ako sú v Tvojom príspevku. Píšem to, lebo sama mám podľa čitateľov (údajne) taký problém, a pritom sú moje výpisy faktov a opisné časti deja oveľa kratšie ako Tvoje.
Tiež by som radila trochu ubrať z tých čísel. Planéta môže mať veľmi dobre premyslené fyzikálne pozadie, ale do deja by som ho nedávala, nechala by som si ho len ako rozširujúcu informáciu pre záujemcov a tiež zdroj východiskových údajov pre autora. Ja som napríklad tiež vymyslela planétu, o ktorej som vymyslela spústu faktov (počnúc spektrálnym typom a SAO označením materskej hviezdy končiac rozdielom rovníkového priemeru planéty oproti polárnemu), no v deji nič z toho nebolo. Boli tam len následky z toho vyplývajúce.
No, a tiež by som to lepšie fyzikálne zaobalila. Za 5 rokov by nijaká sonda ma raketový pohon nevyletela ani z našej slnečnej sústavy, nie to ešte zaletela do nejakej inej. Z toho, čo sa tam píše mi vyplýva, že všetky tie sondy a lode mali silnú nadsvetelnú rýchlosť, čo je astronomický a fyzikálny nezmysel.