To, že Boh nás "skúša" je holý nezmysel. Vysvetlím: Skúšať niekoho znamená, že ho vystavíte nejakej situácii a sledujete, ako sa s ňou vyrovná. Podľa výsledku skúšky sa zariadite - napr. dáte človeku známku (ak ste učiteľ), zmeníte vzťah k nemu (ak ste napr. jeho nepriateľ či priateľ), zmeníte svoje správanie, potrestáte či odmeníte ho a pod. Boh nemôže nikoho "skúšať" - je totiž vševediaci - takže dopredu vie, ako skúška dopadne. No a skúška, o ktorej dopredu vieme, ako dopadne, nie je nijaká "skúška" - je to vlastne podvod, alebo manipulácia s nejakým úbožiakom, ktorý je na nás závislý. Ale koho by podvádzal Boh? Sám seba? Áále choďte... Boh sa tiež nemôže na nikoho "nahnevať". (Starý zákon je plný "Božieho hnevu".) Vysvetlím: Nahnevať sa na niekoho znamená, že niekto sa nespráva podľa mojich predpokladov. Že urobil niečo, čo som nečakal. Že ma svojím správaním nemilo prekvapil. No a Boh, keďže je vševedúci, nemôže byť ani milo, ani nemilo prekvapený, teda ani nahnevaný - nebol by to totiž Boh. Nahnevaný Boh je (žiaľ, veľmi účinným) výmyslom kňazov, aby držali celé stáročia ľudí v podriadenosti. Boh totiž, ako vševediaci, vie na 3.000.000 rokov dopredu, čo sa v ktorú sekundu udeje. Nemôže ho teda nič "prekvapiť", teda ani "nahnevať". Môže sa nad tým, čo sa deje, akurát tak zhovievavo usmievať - podobne ako v slávnej filmovej scénu pri bazéne, keď Bolkovi Polívkovi s chápavým úsmevom opakuje: "Já vím, já vím" ... :) Boh nás teda nebude môcť ani súdiť, ani na Zemi, ani v Nebi - pozná totiž naše najskrytejšie pohnútky. My, ľudia, často "nechápeme" ako mohol niekto vykonať nejaký zločin, napr. vraždu. Boh vrahovmu konaniu dokonale rozumie, pretože pozná všetky súvislosti - a tak by ho určite nevedel odsúdiť. Ja viem, porušil jeho 5. prikázanie, to je fakt - ale Boh vedel už 500 rokov pred jeho narodením, že ho poruší - a vedel aj presne PREČO sa tak stane. Tak ako a za čo by ho mohol trestať. To, že človek má podľa cirkevných dogiem "slobodnú vôľu", priamo odporuje tvrdeniu, že Boh je vševedúci. V "nebi" nás preto budú zrejme súdiť ľudia, nie bohovia (K. Čapek o tom napísal peknú poviedku).