Vzhľadom na to, že nie som pravoverný kresťan, ani žid a ani moslim, necítim potrebu obhajovať Božie skúšanie, ale napriek tomu si myslím, že tvoj výklad skúšania sa nezhoduje s tým, čomu verím ja. Na úvod niečo na zamyslenie: "Je Boh všemohúci? Ak je všemohúci, dokázal by stvoriť balvan tak ťažký, že by ho ani sám neudvihol. Ale ak by existoval balvan, ktorý by ani Boh neudvihol, tak potom Boh nemôže byť všemohúci." Po prvé, uvažujme o Božom vedomí a Bohu. Boh je vševediaci, všadeprítomný a všemocný. Všetko sú to absolútne prívlastky, ktoré Bohu dali ľudia, lebo v ľudskom ponímaní je Boh tak výnimočný ako nič iné. Nemáme o ňom nezvratné dôkazy, ale napriek tomu aj mnohí ateisti o ňom neustále diskututujú. S Božím vnímaním je to asi tak, že Boh presne nevie ako sa zachováme, ale pozná všetky možnosti nášho výberu. A o tom je jeho skúšanie. Pri riadení sveta vesmíru a utváraní všetkých zákonov, dáva veciam toľko možností rastu, že musí sledovať ako rastú a ktoré možnosti využívajú. On nás skúša preto, aby našu slobodnú vôľu usmernil do ciest, ktoré sú pre náš rozvoj tie najvhodnejšie a Diabol nás zasa usmerňuje do ciest, ktoré sú najvhodnejšie preňho. Čo sa týka Boha v Biblii: Musím sa najskôr opýtať, či ten kto chce kritizovať Bibliu, ju aspoň čítal? Starý zákon alebo stará zmluva je z čias, keď bolo ľudské vnímanie omnoho jednoduchšie, primitívnejšie, preto aj Boh konal inak ako neskôr v Novom zákone. Napríklad v čase keď vznikal Korán, už Boh ako taký, o samote, ani nevystupuje. Čím ďalej sa posúvame k súčastnosti, tým viac Boh využíva na konanie svojeje vôle mnohých zástupcov, poslov, anjelov, prorokov atď. To dôležité na tom je, že Boh časom mení svoje spôsoby. Dal nám slobodnú vôľu, aby sme sa mohli rozvíjať a svojím skúšaním Boh zisťuje, akým spôsobom nás má ďalej usmerňovať.