Kreslenie podoby hlavných postáv mojich kníh sa pomaly stáva zvykom. Aspoň u tých vydaných. Tu je portrét Dereka N. Watsona, hlavného hrdinu románu Večnosť omylov – jeho oficiálna NASA fotografia. A tu je moja stránka venovaná tejto osobe (varujem: so spoilermi).
Po viac ako siedmich rokoch prispievania dávam zbohom literárnemu blogu Enigma. Dôvodom bola zmena blogu do neprijateľnej a nefungujúcej podoby. Verní čitatelia ma stále budú môcť nájsť na mojich stránkach www.adhara.sk, kde so železnou pravidelnosťou pridávam každý týždeň (minimálne) jeden nový…
Milujem jeseň. Milujem aj zimu a vľúdny vzťah mám tiež k zvyšným ročným obdobiam, no jeseň jednoznačne vedie. Bola som jesenným človekom ešte skôr než som zistila, že milovať jar je strašné klišé. Jeseni teda nefandím preto, že sa chcem líšiť, ale preto, aká je. A aká je? Na základke nás už dosť…
Konečne ste to urobili. Práve ste sa odhodlali. Odpálili ste svoj mail či odoslali zásielku s vaším milovaným rukopisom a kontaktnými údajmi vydavateľstvu. A teraz nastáva mučivá, väčšinou neurčitá doba, počas ktorej očakávate odpoveď. Čo spraviť, aby vám z neustáleho myslenia na to, že ešte…
Nedávno som tu na Enigme sledovala zaujímavú diskusiu. Týkala sa otázky, ako vytvoriť sympatickú postavu. Spraviť nesympaťáka je totiž ľahké – môžete na to zvoliť nejakú až zo šiestich mnou opísaných metód. Ale sympaťák je už trochu tvrdší oriešok. Naveľa-naveľa sa mi podarilo u mne sympatických…
Pekný deň, bežný splav. Po počiatočných silných rečiach, že to dáme do Revišia až z Budče, sme to postupne skresali na štart z Lovče. (Na moju veľkú neľúbosť, lebo som chcela vidieť mesto, kde momentálne žijem, z riečnej perspektívy.) Úzky kajak, dvaja pádlujúci, jeden cestujúci, pardon,…
Ľudia, ktorí nepíšu, mávajú o písaní neraz zvláštne predstavy. Notoricky sa stretávam s určitými typmi omylov a hoci ich neustále uvádzam na správnu mieru, je to ako s inými mýtami – sú nezničiteľné. Napriek tomu sa pokúsim aspoň o ich čiastočnú elimináciu aj takouto formou. Mýtus 1: Knihy od…
(Začiatok poviedky) Vnorila sa medzi stromy. Kráčala náhlivo, ale nie behom, aby nepresilila telo a nedonútila ho vypudiť nemluvňa. Letný, teplý vietor šumel lístím, hral sa s jej vlasmi aj sukňami. Azda sa dostane k sestre ešte prv než jej útek odhalia. Vezme Maelcora a hneď pôjde ďalej – on…
Keby som sa tak narodila v kráľovskom paláci, premýšľala Alita, teraz by ma neprehliadali ako dojnú kravu na trhu. Ťažko sa ubránila podobným myšlienkam, vlastne v tejto chvíli bola za ne vďačná. Vďačná za čokoľvek, čo odpútalo jej pozornosť od rúk bezostyšne blúdiacich po jej nahom tele. Ruky…
Stalo sa vám to už niekedy? Máte rozpracovaný príbeh, vyzerá celkom sľubne, ale... niečo vám v ňom chýba. Situácia, nápad, názov... Dumáte, čo s tým. A zrazu vám napadne riešenie. Zlá správa: to riešenie ste ukradli z iného príbehu. Dobrá správa: ten iný príbeh bol tiež váš. Alebo to až taká dobrá…
Hoci vediem kampaň proti škrtaniu myšlienok z literárnych diel, nezabúdam jedným dychom dodávať, že škrtanie býva aj užitočné. Závisí od toho, čo sa škrtá. A naň sa teraz poďme pozrieť. Na užitočné škrtanie. Verím, že nejeden začínajúci autor má pri snahe vtesnať svoj text do drastického…
Predošlá časť Ako dvadsaťpäťročná som opäť rozbehla šiesty celok za súbežného dopĺňania predošlých. Zároveň som chcela odľahčiť svoj čoraz obludnejší „to do“ zoznam po dokončení, a tak som súčasne dopĺňala aj predošlé súhvezdia. Trošku motivácie do dopisovania mi vrátilo aj to, že ma aj vďaka tejto…
Benátska lagúna - jeden z najkrajších kútov Talianska - skrýva okrem najznámejšieho ostrova - Benátok aj ďalšie poklady.
Chodím ich so svojimi priateľmi objavovať opakovane.
Program si organizujeme sami: na vypožičanej lodi, ktorú si riadime sami. (Nepotrebujete na to nijaké kapitánske skúšky…
Už nie si ten malý chlapec,
čo kriedami kreslí na chodník
autá a tajné odkazy.
Také, čo len ty chápeš.
A keď ich niekto vymaže,
tak mu len jazyk vyplazíš.
Už nie si ten malý chlapec,
ktorý na konci ulice
začína plniť svoje sny.
Bol si vraj všade,
s prstom na mape
neprídeš nikdy…
(Marienke)
Vonku je tak strašne cukrovo
že si radšej ani neosladím kávu
Možno je dobré
aspoň z času načas
nechať veci také aké sú
bez prísad
naakumulovaných túžob
a samodruhých špekulácií
Možno je dobré
začať občas znovu
pri horkej káve
DOM SNOV
Hovorí sa, že domy vraj majú dušu, podobnú tej ľudskej. Dušu domu je možné cítiť najmä keď je dom opustený. Nerušia ho duše ľudí. Dom Smithovcov v mestečku Sun Valley dušu mal. Stál na kopci, ticho a osamelý, pochovaný v temnote. Záhrada vôkol neho zarástla burinou a…
Atlantics je debut filmovej režisérky Mati Diop francúzsko-senegalského pôvodu z roku 2019 odohrávajúci sa v Dakare – prímorskom hlavnom meste Senegalu. Romanticko-nadprirodzený lyrický príbeh ovinutý rúchom tajomstva nás sprevádza rôznymi sociálnymi vrstvami Dakaru – chudobnými podmienkami…
Časová porucha
(Pilot 369 - trailer; sci-fi triler už v predaji)
Potom, ako bol predposledný prorok z Abrahámovej pokrvnej línie [1], Ježiš Kristus, na základe rozsudku rímskeho prefekta Piláta Pontského, popravený na kríži, musela jeho jediná ženská spoločníčka, Mária Magdaléna, opustiť spolu s…
Pridať nový komentár