Predstavte si, že sa dlhší čas pohybujete na istej webovej stránke.
Predstavte si, že tam stretávate príspevky podpisované prezývkou, ktorú nazveme konto A. Konto A je na daných stránkach častým návštevníkom. Jeho názory a spôsob ich vyjadrovania prinútia väčšinu ľudí rýchlo pochopiť, prečo si zvolil vystupovanie pod anonymnou prezývkou.
Potom tu máme konto B. Neanonymné. Vážená osoba.
Na tom, že kontá A a B píšu pravopisne správne, nie je nič podozrivé, i keď to sa na nete tak často nevidí. To, že kontá a aj B majú rovnaký spôsob vyjadrovania, rovnaký druh sarkazmu a zhody v názoroch a svetonázoroch, už podozrivé začína byť.
Ešte podozrivejšie však je, že A a B si napriek evidentným zhodám v svojom myslení navzájom nepritakávajú, nereagujú vzájomne na svoje príspevky, ba dokonca ak na nejaký príspevok zareagovalo konto A, už naň nezareaguje konto B a naopak.
Ale podozrenie je stále len podozrením. Viete, dokázať niekomu vlastníctvo bábkovského účtu je veľmi ťažké. Nemať pochybnosti aj bez dôkazov, že účet A aj B spravuje jedna a tá istá osoba, je ešte ťažšie.
Po niekoľkých rokoch však jedného krásneho dňa konto B začne rozprávať historku, ktorú ste si do písmena a do bodky prečítali v komentári od konta A. Používa presne tie isté slová, presne tie isté príklady. A vy sa v duchu radostne uškŕňate. Mám ťa!
Prirodzene, ešte vždy sa to dá vysvetliť aj existenciou dvoch osôb. Tak, ako sa zloženie hmoty dá vysvetliť existenciou štyroch živlov.
Možno chcel byť odhalený. Spravovať dvojicu kont tak, aby sa v užívateľoch ani po rokoch neskrslo podozrenie na rovnakého užívateľa, sa predsa dá. A na odhalení svet nepadá. Ide iba o reputáciu, aj tá je ale individuálna a vzhľadom na tom že ani konto B sa svojimi presvedčeniami veľmi neskrývalo, ani tá po jeho stotožnení s kontom A veľmi nepoklesne.
Aspoň nie u ľudí, ktorí neodsudzujú samotný fakt, že niekto spravuje bábkovský účet.
Zdravím, konto B.
Comments
Pridať nový komentár
fiha...
no, to moze byt zaujimave, takto niekoho prichytit :D hehe....pozdravujem oba konta, veru treba davat pozor na to, co clovek rozprava-pise, ked sa hra na dve rozdielne osoby :D
verim, ze si sa uskrnala pri citani tej historky :) hehe
Ja som nepochopil :D
Alebo sa neorientujem v súvislostiach. Ale viem, že nejde o mňa bo o mňa by si takým dlhým príspevkom istotne nezavadila :D
Alebo mňa ajtak najviac trápi, prečo toho smilan-a baví prispievať tie debilné príspevky s boho,, pripomína mi Janu z Arku ale úplne bezmocnú, proste blb čo by len pálil a kričal ale bez rozmyslu.
edit 3: nie nie ja už viem! Wavako je v skutočnosti Táňa Keleová, že?
Kto je (k)to? :D
Ehm, no, to sa nedivím, že si nepochopil, lebo to by si musel byť, hm, na istom, ehm, stretnutí, ktoré sa konalo asi tak pred rokom. Práve tam totiž padla tá usvedčujúca historka. :-)
A tento príspevok som mala pripravený už dáááávno, ale predsa, vyvesiť mi ho hneď po tom stretnutí mi pripadalo príliš trúfalé, ešte by som dostala ban a pritom som toho chcela vyvesiť ešte veľa! ;-)
No a predošlou vetou som už definitívne všetko prezradila... kamaráti, lúčim sa pre prípad, že by sme sa už neuvideli (možno keď sem najbližšie prídem, už budem bez konta)... :-D
(P.S.: Na tento zabudnutý príspevok zahrabaný na disku som si spomenula vďaka jednému komentáru od Wavako, čo som si tu nedávno prečítala.)
Tak je Wavako Táňa, či nie? :D
Na Janu z Arku mi nesiahaj, ona bola osobnosť, na rozdiel od Smilana, ktorý má len plnú hubu pokrivených filozofií.
Ti hrabe načisto?! :D :D
Ale asi by som mala skúsiť vypotiť nejaký ľúbostný príbeh, nech máš srdce na mieste (len sa obávam, že moje IQ by pokleslo najmenej o 20 bodov a to už by som potom bola veľmi nízko, nakoľko som už beztak blondína) :P
Z teba by tuším fakt bola dobrá špiónka...!
Keď už chceme byť konšpirátormi, konto B môže byť osoba, ktorá sa len tvári ako konto A. Pokiaľ však konto A má také právomoci, ako mu prisudzuješ (tým si do značnej miery prezradila jeho identitu), tak konto B by pravdepodobne bolo už zrušené, ak by šlo o "dvojníka".
Ak ťa zmažú, tak len potvrdia tvoje podozrenie, čo by bolo kontraproduktívne :-)
Myslím si, že konto A/B má dostatočný nadhľad na to, aby sa nad tým len zasmialo a mávlo rukou ;)
Buckinghamský palác nezvykne komentovať konšpiračné teórie a bulvárne informácie určené poddaným Jej Veličenstva.