1321
Kope vás múza
https://blog.enigma.sk/wp-content/uploads/2016/12/12963931_211771149213179_5032384931945127401_n.jpg
05.04.2012 - 23:00
9
173
2486

Rastlina

Ty škaredá veľká rastlina,

vari ťa tvoj svet omína?

Neutekaj, nebež tam, veď nemáš kam ísť,

kým ti niečo obrovské nezačne telo hrýzť.

 

Len si rastieš, vrások iných niet.

Kvapky vody, tie tvoria tvoj svet.

Čo však v tebe ozaj je, to nikto netuší.

Najlepšie ťa podať k mäsu, na čaj usušiť.

 

Ak sa aj ty, hlúpy človek, cítiš ako ratolesť,

Obrň svoju hlavu chladom, zabudni tak na bolesť.

Comments

Pridať nový komentár

Tak to je dobrá haluz :D

Nepochopila som dve veci - prečo je tá rastlina škaredá a veľká (inak, to, čo je na obrázku, nie je ani také veľké a ani škaredé, máme to doma :)) a posledný riadok - čo si myslel chladom. Teda ak sa môžem tak hlúpo pýtať (ale ja som blondína a Ty si mi dovolil sa pýtať... :))

Och :D :D v niektorých smeroch si taký čitateľný. Našla som ten obrázok, čo si použil. Stačilo si hodiť do googlu "rastlina" :D :D

1. Marihuanu nevyznávam, neuznávam, nemám rád.

2. Áno je to škaredá rastlina z googlu :D Pre účely rastliny ilustračnej škaredej do básničky mi stačila random prvá rastlina na googli :D, priznávam s týmto som si veľa práce nedal. Na druhej strane, táto rastlina môže pokojne predstavovať akúkoľvek rastlinu, pretože je dosť všeobecne vyzerajúca.

3. Imaginárny chlad. Obyčajný, chladný človek, bez citu, fungujúci automaticky, vykonávajúci iba to, čo treba, vegetatívny spôsob života, nepoznajúci bolesť, pretože mu nič nevadí. Iba prijíma od okolia, a vytvára to, čo mu je dané aby vytváral.

Pre tento stav si požičiam text od Kolowrat - u, (jeden z mojich najobľúbenejších):

ľudia sa trúsia
všetci ten istý odtieň
z mraveniska
domov na sídliská
kde si hľadia do okien

 

HOWGH! :D

 

Nuž... zaujímavá úvaha. A vďaka za doplňujúce info. Tuším si sa aj celkom dobre pobavil na ráno :)

(HOWGH?! :D To som už dávno nevidela v písomnej podobe :))

HOWGH je (ak Karl may neklamal) indiánsky výraz, tak prečo ho nepoužiť? Je krátky a výstižný.

Ja viem, čo je howgh, na Mayovkách som odrástla :) Akurát, že som to už dávno nevidela, tak to bola taká nečakaná šleha :) Navyše, nemôžem sa ubrániť pocitu, že teraz decká čítajú skôr iné (ak vôbec čítajú). Ale tak čo sa čudujem, Ty si ešte moja generácia :)

Mmmm a teraz bolo výročie myslím smrti Karla Maya? Ale to som počul v škole ozančenie na toto... módna literatúra. My sme čítali kovbojky a Mayovky, moja mama aj to a ale frčali na Angelike markíze anjelov myslím, dnes sa ide na HP a Twilighte, pričom sa nedá povedať , že by to boli vyslovene braky, iba odrážajú ducha určitej doby a vkus vtedajšej spoločnosti.

Asi na tom niečo bude. Vždy sa frčí na niečom. Iba z povinnej literatúry musia urobiť povinnú, aby to prinútili niekoho čítať :D (to bolo trošku prehnané, samozrejme, len tým chcem povedať, že to, čo je v očiach literárnych kritikov naozaj hodnotné, nie je až také populárne).

Viac o autorovi

Počet príspevkov:
166
Počet nazbieraných
18, 315
Všetky príspevky od autora

Príspevky, ktoré by sa vám mohli páčiť