1440
Kope vás múza
https://blog.enigma.sk/wp-content/uploads/2016/12/12963931_211771149213179_5032384931945127401_n.jpg
04.02.2013 - 20:53
2
80
1419

A kto vlastne vie, čo ozaj hľadá?

Príbehy včerajška a otázky dneška,
vždy rovnaký pocit, že čosi si zmeškal.
Vklady a výbery z účtu milých slov,
z ktorých mnohé mali ostať v teple pod dekou.

Occam dávno zarezal ti aj myšlienky zdravé.
Pareto zas vysmeje ťa:"Veď som ti to vravel."
Ktorú z možných odpovedí vybrať si si mal?
A či práve táto delí? Sluha a či kráľ?

Dve ruky máš - obe na to, aby pomáhali.
Aj keď do lesa prispeješ len klátikom malým.
Obľúbená veta vraví, že sa to vraj nedá.
Otvor srdce, myseľ čistú - však to nie je veda.

 

Comments

Pridať nový komentár

Prvá strofa super, zaujala, potom ten Ockham a Pareto to nejak zbrzdili, všetka česť tvojej učenosti, občas je fajn aj nejakého toho velikána spomenúť, ale dvaja (aj to nie z tých najznámejších) – to je trochu priťažké čítanie pre bežných ľudí.. ale možno, že nepíšeš pre plebs ale pre vzdelancov :D v tom prípade beriem námietku späť.

No a záver tretej strofy mi zase príde príliš zjednodušený, čo nemusí byť na škodu (zaujímavo to kontrastuje s druhou), vadí mi skôr, že je to klišé.

Hmmm... opäť máličko rozbité, čo do rytmiky každá strofa trochu svojská, že? ;) Ale v zásade to nie je zlé. Aj keď, priznám sa, budem zase raz za blondínu, ja Occama/Ockhama ani Pareta nepoznám :)

Hm a klišé to možno je, už len aby sa tým klišé začali všetci riadiť. Ono je smutné, ako sa určité myšlienky otrepávajú vytrvalo bez účinku...

A zas také tie konštrukcie - ja neviem, kde na to vy, básnici, vkuse chodíte, ale to

Vklady a výbery z účtu milých slov,
z ktorých mnohé mali ostať v teple pod dekou.

sa mi dosť páčilo. A po myšlienkovej stránke aj to s tým sluhom a kráľom, má to čosi do seba. Niekedy to môže byť fakt zdanlivo bezvýznamná sprostosť, ktorá môže zvrtnúť fakty...

Viac o autorovi

Počet príspevkov:
166
Počet nazbieraných
18, 315
Všetky príspevky od autora

Príspevky, ktoré by sa vám mohli páčiť