2094
Kope vás múza
22.10.2010 - 00:51
7
104
1861

Necenzurná substancia,ľudovo menovaná hovnom

Som zvedavá,čím sa živia autori takzvaného avantgardného umenia. Neviem presne, čo si objednávajú v reštaurácii, ale je to v podstate jedno. Či už to bude sviečková na smotane, vyprážaný syr s hranolkami či kúsok pizze - viem naisto že to bude normálne, výdatne a chutné jedlo. Som zvedavá,čo asi by povedali, keby dostali na tanieri pekne naservírovanú necenzúrnu substanciu hnedej farby, ľudovo menovanú hovnom. Ako by sa asi tvárili? Nepochybujem že by urobili v tom podniku taký škandál, s ktorého by sa ešte dlho čkalo každému z personálu. Ale zaráža ma to, že sami popritom pokojne naservírujú čitateľom vyše označenú substanciu a hrdo ju prezentujú ako avantgardné /prípadné alternatívne / umenie. Ešte viac zarážajúca na tom je skutočnosť, že niektoré to naozaj aj zhltnú. Nevadí im že tá substancia má možno farbu čokolády, ale chutí ako hovno? Alebo sa boja povedať nahlas:-" ale to je predsa hovno!"? Boja sa že ich obvinia? Že nerozumejú modernému umeniu, že sú úzkoprsé, že sú zaostalé a že preferujú radšej ružovo-anjelikový gýč. Plne súhlasím s tým že ruža nemusí byť nevyhnutne zdrojom inšpirácie. Osobne pre mňa trs suchej trávy, ozdobený niekoľkými jesennými listami, môže byť krásnym námetom pre umelecké dielo. Ale nie kôpka exkrementov zo zapichnutými do nej špakmi.  Nemá to nič spoločné s umením, lebo umenie je predovšetkým o krásnom. Viem že je ťažké definovať krásu. Krásne je to, čo sa páči väčšine ľudí. To, čo prežije možno aj svojho autora, lebo má skutočnú hodnotu. To, čo urobí krajším aj svet a ľudí okolo seba. Nehovorte, že sú ľudia, ktoré majú iné poňatie o kráse. Neverím im. Pre lajniaka,ktorý sa narodil a žije v kravskom lajne, nič nie je krajšie ako lajno, je to jeho prirodzené prostredie. Lajniakovi verím. Autorom, ktoré nám ponúkajú hovno ako zdravú a chutnú duchovnú stravu- neverím. Asi preto že sami si dajú poriadny rezeň, oblečú si štýlové značkové handry a randiť chcú s peknými kočkami. A na narodeniny by si zrejme radšej dostali pekný malý darček ako veľké hovno-hoci aj v darčekovom balení. Čo vy na to?

Comments

Pridať nový komentár

Všimla si si, že s obsahom Tvojho článku súvisí aj tohtotýždňové motto? Žeby vzájomná inšpirácia? :-D No ale presne tak to cítim aj ja a v prípade niektorých durhov "umenia" je pre mňa jediné vysvetlenie, že ide o princíp cisárovych nových šiat - len sa všetci boja povedať, že cisár je nahý. Predsa nie je možné, aby sa také niečo niekomu úprimne páčilo!

Ano, všimla som si to, a bol to pre mňa v podstate prvý pozitívny komentár. Za poslední týždeň bolo akosi priveľa podivných /diplomaticky povedané/  príspevkov na Enigme. Až mi bolo s toho na vracanie. Hovorím si-to je predsa literárny portál, nie kloaka! Najhoršie na tom všetkom, že po prvom šoku sa ľudia k tomu pričuchnú a po čase už to tak ani nesmrdí. Človek je všežravec, ale prečo si niektoré myslia že je hovnožrut?! 

Definuj moderné avantgardné hovno, prosím. Čo presne si pod tým predstavuješ?

Takisto ako sa nedá presne identifikovať pojem "krása" alebo "vkus", tak sa nedá presne určiť pojem umelecké hovno. Ale každý zdravý človek spoľahlivo  odlíši hovno od čokolády, stačí ochutnať.  Nezavrhujem ani jeden žáner-či už ide o hudbu, literatúru alebo iné umenie-aj grafity môžu byť umeleckým delom. Ale v každom žánri  sa nájdu umelci, pracujúce s hovnom- žiaľ, nemôžem ich pomenovať krásnym slovom "assenizátor". Po tých, totiž svet stava krajším...

keby keby kebyže sme na fejsbúku, dám "I like it".

Ja len, či autorka narážala na nejaké konkrétne dielo, ktoré sa jej tak zhnusilo. Dnes už má kvalita k hovnu a hovno ku kvalite na skok; stačí uhol pohľadu, alebo resp. vyjadrenie niekoho "skúsenejšieho".

Ano, je to konkrétne dielo, ba dokonca viacero "diel". Nechcem ukazovať prstom- jednak preto že bola by to hoci škandálna ale reklama, jednak preto že to asi bude proti pravidiel. Mam prosto dojem že niekoľko autorov minulý týždeň súťažilo v disciplíne "kto vyserie najväčšie h...o". Uhol pohľadu? Nuž, môžte ma vnímať ako bielu vranu-alebo ako čiernu ovcu. Zavisí od uhla pohľadu. Ale dúfam že nevnímate ma ako šerbeľ s fekáliami...

Viac o autorovi

Počet príspevkov:
29
Počet nazbieraných
3, 023
Všetky príspevky od autora

Príspevky, ktoré by sa vám mohli páčiť