Tento text je určený mužom a nie ženám, pretože sú v ňom použité veľmi tvrdé formulácie, zodpovedajúce, a preto aj pochopiteľné, tvrdému a drsnému svetu mužov. Bez obalu sa v ňom hovorí o ich pokrivenom a znetvorenom vzťahu k bezpodmienečnej požiadavke Čistoty, zakotvenej v Zákonoch univerza.
Keďže už pred 2000 rokmi bol vzťah mužov k Čistote veľmi biedny, musel ten, ktorého nazývali Láskou, predniesť na ich adresu veľmi drsné slová. Žiaľ, odvtedy to s mužským svetom ide v tomto smere stále nadol. Ako výstraha vtedy zaznelo:
„Ak vám bolo kedysi povedané - nescudzoložíš, dnes už musíte vedieť, že každý, kto žiadostivo vzhliadne na ženu, už s ňou scudzoložil vo svojom srdci. Chráňte sa preto hriechu cudzoložstva!
Ak ťa teda k nemu zvádza tvoje oko, vylúpni ho a odhoď ďaleko od seba, lebo je pre teba tisíckrát lepšie, ak bez oka vojdeš do života, ako skončiť s obomi očami v záhube.
A ak ťa k hriechu zvádza tvoja ruka, odtni ju a odhoď ďaleko od seba, lebo je pre teba tisíckrát lepšie vojsť do života bez jednej ruky, ako skončiť s obomi rukami v záhube.“
Po zemi chodia tisícky mužov s obomi očami a s obomi rukami, avšak ich vlastný vnútorný život, znečistený myšlienkovým a citovým cudzoložstvom ich predurčuje k záhube. Predurčuje je ich k mukám tisícročia trvajúceho rozkladu, v ktorom bude na prach rozomleté ich vedomé osobné ja. A to všetko preto, lebo sa stavali voči požiadavke Čistoty vo stvorení, ktorá je nekompromisnou požiadavkou voči všetkému, čo jestvuje.
Malý je pozemský človiečik pred Stvoriteľom! Maličký je pred Jeho Vôľou a jeho Zákonmi, i keď on sám si pyšne vykračuje po zemi, cítiac sa byť neobmedzeným pánom. Z hľadiska celkového diania vo stvorení však veľmi rýchlo pominie kratučký okamžik jeho pozemského života a úbohý, malý človiečik, ktorý si o sebe myslel, že je pánom, bude nekompromisne vtiahnutý do železných mlynov veľkej Spravodlivosti vševládneho Boha. V nich sa mu dostane presne takej odmeny, akú si svojim prístupom k Jeho Zákonom zaslúžil. Dostane sa mu teda i ovocia toho, ako stál voči požiadavke Čistoty, nastolenej voči všetkému, čo smie jestvovať.
Ale nie len po odchode z tejto zeme, ale už aj tu na zemi sa čoskoro všetko zmení, pretože sa čoraz viacej približuje deň veľkého účtovania, o ktorom muselo byť už dávno, vzhľadom k vnútornému stavu ľudí napísané: „V ten deň bude za mestom šliapaný veľký vínny lis Božieho hnevu, z ktorého vyjde krvi až po uzdy koňom na sto siah ďaleko.“
Cudzoložné, nečisté a nízkou zmyselnosťou presiaknuté mužské pokolenie boj sa svojho Boha! Tras sa pre Pánom a Jeho Spravodlivosťou, lebo tvoj vnútorný život, tvoje city a myšlienky a už ani nehovoriac o slovách a činoch sú presiaknuté cudzoložstvom a myšlienkovou nečistotou. Desivý bude osud každého, kto sa nezmení! Kto nevyužije čas a nevynaloží všetku svoju silu k zmene vlastného cítenia a myslenia, ktoré sa musia stať čistými a ušľachtilými. Inak nemožno počítať s nijakou milosťou! Muž tejto zeme, zmeň svoje myslenie a cítenie, alebo zahyň v tisícročných mukách! Buď, alebo!
Zo všetkých síl sa preto vynasnažme udržiavať krb svojich myšlienok čistý! To jediné nás môže zachrániť a v tom jedinom sa skrýva náš lepší budúci osud. Osud naplnený šťastím, radosťou a mierom.
Staneme sa ho hodnými? Je to iba na nás!
http://kusvetlu.blog.cz/ v spolupráci s M.Š.
Comments
Pridať nový komentár
Ty dement, či chceš či nechceš od prírody je dané, že muži sa vždy budú obzerať po iných ženách a vyhľadávať iné ženské.
http://benyacoub.blog.idnes.cz/c/32706/Moudrost-polygamie.html
"... v Bibli se můžeme dočíst, že prorok Abraham měl 3 ženy , Jakub měl 4, Mojžíš 3, David 9 a Šalamoun dokonce tisíc."
A išlo tam určite len o sex a o "prestíž", samozrejme - teda o to isté, prečo si dnešný muž pořídí milenku.
Chlapci... nemám rada Smilana a jeho bláboly... ale ľutujem vaše priateľky/partnerky/manželky...
Ja viem, že asi Ti to nie je po vôli, ale nech mám sebelepší charakter, tak sa tomu proste neubránim, toto nie je skazenosť chlapov, to je proste príroda a genetika. Ak Ti to pripadá ako hlúpa výhovorka budiž, no je to tak.
Záleží na tom, čo konkrétne myslíš. To, že sa muž prosto obzrie aj za inou ženou, dobre, budiž. S tým sa asi nič nedá urobiť a bolo by aj pokrytecké žiadať slepotu v tomto smere. Myslím si, že aj zadaná žena sa obzrie za pekným mužom. Ale povedať si, že som prosto muž, som taký, budem vyhľadávať ženskú spoločnosť a trebárs si aj zaobstarám milenku, lebo prosto som tak naprogramovaný a hotovo, buď sa s tým zmieriš, alebo buď sama, je podľa mňa čistý alibizmus a egoizmus najhrubšieho zrna. Netvrdím, že toto je Tvoj prípad. To, aký postoj máš, vieš len Ty... ja som v podstate reagovala na oba komentáre. A možno Ti to nie je po vôli, ale toto je môj názor.
Vzala si to zlým smerom :)
Brať to ako výhovorku a príležitosť je podľa mňa kreténstvo, chcel som len naznačiť, že chlapi majú k tomu proste vyššiu tendenciu od prírody. Tak ako žena chce jedného chlapa, chlap má potrebu ako plemenný žrebec rozširovať svoj genofond ďalej. Ide iba o to, ako je nastavená spoločnosť, a z nejakého mne neznámeho dôvodu je považované viacženstvo za nemorálne (nie je to tak všade). Z toho je možné usúdiť, že otázka či je alebo nie je viacženstvo amorálne veľmi závisí od uhla pohľadu, keďže v jednej spoločnosti sa toleruje a v druhej nie. Preto sa opieram o poznatky z prírody, kde samec zvyčajne hľadá čo najviac samíc na párenie. Je to ten istý prípad, ako keby si cchela odsúdiť chlapov za to, že Ti zízajú na prsia (je vedecky dokázané, že 95 % všetkých mužov si ako prvé všimne na žene primárne pohlavné znaky až potom ostatné veci) - robia to aj farári a najväčšie neviniatka. Rovnako PODVEDOME ženy zízajú chlapom na lono. Že to nerobíš? Ale robíš, ibaže podvedome, nechtiac samozrejme.
Netvrdím, že ja s mnohoženstvom súhlasím, iba vravím, že je to prirodzené. Keďže naša spoločnosť to považuje za nemorálne, majú to chlapi ťažké, a takí, ktorí dokážu monogamiu tolerovať majú moje uznanie.
Ja napríklad mám iba jednu priateľku a neviem si predstaviť, že by som mal niekedy dve ženy naraz, avšak to fakt záleží len od daného človeka.
A keďže veľa trepem tak odpusť, a dvakrát tak moje čiarky :) :*
Ale odtínať ruky ani lúpať oči si nebudem :D :D :D
... je to zrejme tak, ako píše Džino.
Keby sa u nás zaviedlo mnohoženstvo, len by sa legalizoval status quo :-))
Navrhujeme Ti, aby si sa stala našou (spoločnou) milenkou, aby si mohla posúdiť problém aj z tej druhej strany.
To, ako to funguje v prírode, mi vysvetľovať nemusíš, vyštudovala som biológiu (čo bol error, ale o tom teraz nechcem). Prirodzene, že každý samec sa snaží rozširovať svoju genetickú informáciu, a prirodzene, že viaceré samice sú ochotné páriť sa s tým istým samcom, lebo im taktiež ide o zachovanie svojej genetickej informácie. A teda čím lepší "materiál", tým lepšie. A áno, uznávam, že u mužov je sexuálny pud viac rozvinutý, než u žien. Ale ľudí by som predsa len nedegradovala na to, aby sa nechali ovládať čisto svojimi pudmi.
K otázkam polygamie nemám veľmi chuť sa vyjadrovať. Popravde, príliš som sa nad nimi ani nezamýšľala. Ale ak by som to mala tak nejako v skratke... ja osobne by som nemala chuť deliť sa o muža s ďalšími ženami. Viem, že muži sú tak stavaní (nechcem byť hrubá...), že sú schopní "obšťastniť" viacero žien, kým jedna žena si bohate vystačí s jedným mužom a "ešte jej aj zvýši na bublifuk" ... a vôbec... keď začnem túto tému priveľmi rozvíjať, asi by som povedala veci, ktoré by vás mužov neveľmi tešili, preto radšej pokračovať nebudem.
Za to, že uznávaš monogamiu, máš u mňa uznanie (alebo ako by povedal náš fyzikár - malé zanedbateľné plus).
Pokojne trep ďalej, každý má právo vyjadriť vlastný názor a konštruktívna diskusia nie je na zahodenie. O Tvojej láske k čiarkam viem, máš odpustené (dvakrát) ;)
To kacír: los koňos... :P (bez urážky, ale tá poznámka bola odveci)
No ale veď pokiaľ viem tak u moslimov každú ďalšiu manželku (limit je štyri) musia schváliť predchádzajúce.
A chúďa muž sa musí potom o všetky rovnako dobre postarať (z čoho v dôsledku krízy aj mávali depresie).
Veľa arabským ženám ale zrejme vyhovuje status-quo (čo je dané tým, že v danej spoločnosti vyrastali), a nechápu tento náš "západný" štýl.
Týmto ich samozrejme neobhajujem, ja som vyrastal tu, a tak sú mi prirodzene bližšie tunajšie hodnoty...
Ehm, ehm. Musím sa aj ja zapojiť, lebo chúďa Wavako je tu na Vás smilníkov sama. Ja len toľko, že moje dvojročné štúdium genetiky na vysokej škole ma z monogamie „nevyliečilo“. Príroda ani genetika žiadnu polygamiu neprikazuje. Tendencie poskytuje, i keď aj to je sporné, ale neprikazuje nič.
... my muži to cítíme naopak - ako jasný, naliehavý príkaz prírody. Konkrétne: ak ide normálny muž v lete po ulici a stretáva letne oblečené (vlastne de facto vyzlečené) ženy, prežíva doslova muky - volanie prírody má intenzitu 95 decibelov - "má chuť nadväzovať známosť, aj keď iba celkom povrchnú" (ako spieva Lipa, keď idú maturantky mestom).
Kategorický imperatív v jeho hlave sa dá zhrnúť do tejto vety: "Viem, že nemôžeš mať všetky ženy, ktoré stretneš, ale mal by si sa o to aspoň pokúsiť!"
A ja zase aspoň trikrát denne cítim naliehavú túžbu niekoho zabiť. Mám ju vari počúvnuť? To by sme dopadli. :-)
Vyskúšal som aj jedno aj druhé (vraždu i milovanie) - nedá sa porovnať.
Lenže my sme sa nebavili o intenzite zážitku, ale o intenzite nutkania.
Máme vari to nutkanie ignorovať? To by sme dopadli (ľudstvo by vyhynulo).
Nie, pri ignorovaní nutkania vyspať sa s inou ženou, ako je Vaša zákonitá, by ľudstvo teda nevyhynulo.
Je škoda, že sa pán autor (v spolupráci s M.Š.) nezúčastňuje týchto diskusií ale vždy sem iba capne nejaký spam a ďalej sa nestará, pretože v tomto prípade by bolo veľmi zaujímavé sledovať tvrdú slovnú bitku medzi smilanom a smilníkmi :D
Jedna vec je, či je nevera prirodzená alebo zlá, ale autor v článku spomína hlavne už akúsi myšlienkovú neveru, ktorú považuje za rovnako hriešnu. S tým sa ja stotožniť nemôžem a musím dať v tomto za pravdu ginovi, kacírovi a ostatným smilníkom :D – teda, že je to pre chlapa prirodzené a neobzrel by sa jedine eunuch či iný sopránista :) občas sa proti prírode či genetike nedá robiť nič.
Druhá vec je už nevera fyzická, poprípade spomínané mnohoženstvo.. závisí to isteže aj od spoločnosti a jej uhlu pohľadu na vec ale nazdávam sa, že ak má chlap v sebe trochu empatie, tak pochopí, že asi pre ženu nie je príjemné, keď vie, že má i nejakú inú (tým ale nechcem povedať, že to má lepšie tajiť! :D), zároveň, ak má k žene určitú úctu, rovnako ako i úctu k sebe, tak ju nepodvedie, resp. ak ju podvedie, tak môže o sebaúctu prísť... Síce sa chvíľu bude možno cítiť ako boss, či plemenný žrebec, či alfa samec, ale to ho prejde a môže sa to zmeniť v opak.
Pre mňa osobne je sebaúcta založená na vôli.. s pevnosťou vôle rastie i sebaúcta a naopak. Ak mám teda sebaúctu, musím mať pevnú vôľu, ak mám ju, tak nepodvediem partnerku – asi takto vyzerá celá rovnica.
Treba teda odhliadnuť od toho, či je mužský chtíč vecou prírody alebo nie (napokon i v prírode by sme našli príklady druhov, kde spolu dvaja jedinci žijú verne po celý život.. momentálne ma síce žiaden nenapadá, ale viem, že určite je.. biológovia, biologičky poraďte! :)) a brať vernosť či nevernosť ako vec empatie a vôle, vlastností vlastných ľudskému druhu :)