297
Kope vás múza
07.11.2006 - 18:21
4
97
1767

Vahava

V poslednej minute cakania
prisla
ale, ale ostala sama

V poslednej myslienke citu
bozkala
ale, ale ja uz zaspavam

V poslednom dychu poznania
sa poddala
ale, ale nik uz necakal

Tak skoncila, Vahava

Comments

Pridať nový komentár

Preco pises bez ciarok a hacikov, co si voláááký Anglán ?
Si ma pobavil, ze anglan... Nechcem to tam mat. Tak mi to pride jednoduchsie...
Pri čítaní textov bez diakritiky niekedy autor uvedie čitateľa do zmätku - niekedy mu tým aj znemožní vychutnať si krásu slovenčiny. Napr. ak napíšete slovo sôvä (čo je sovie mláďa) bez diakritiky, vznikne "sova"... čo je celkom iný objekt :) Ale je to OCH (OCH = óčeň charašó. OCH je slovanská obdoba anglosaského OK). Dnešná hektická doba od moderného človeka vyžaduje zjednodušovanie - a písanie bez diakritiky tiež patrí do tejto kategórie. V mailoch je to podľa mňa OCH, v literárnom diele by tento postup mal byť spojený s umeleckým zámerom a korešpondovať s obsahom diela. Ináč vyznieva ako lenivosť autora stláčať SHIFT, alebo ako snaha niečím sa za každú cenu odlišovať, príp. ako protest nekonformného nepochopeného umelca proti spoločnosti lpiacej na zatuchnutých tradíciách :) Alebo by sa mal internet "omilostiť", a teda by sme mali považovať uverejňovanie napr. poézie bez diakritiky na nete za akceptovateľné? (Čo ak autor píše z Austrálie? Mal by takýto slovenský austrálčan pred básničkou vysvetliť, že nemá na klávesnici "ô"? Je neslušné, ak na to neupozorní?) Ak si o tom niečo (alebo niečo iné) myslíte, napíšte. (Okrem názorov na OBSAH uverejnenej poézie, of kórs, ktoré iste autora prednostne zaujímajú.)

nepisem diakritiku pretoze si myslim ze na internet nepatri. To je vsak iba moj nazor.

A kedze su basne na stranke, nieje mozne ich citat inac ako cez monitor

tak tam diakritiku nedavam. A to, ze vznikajunove slova, zo slo, ktore autor napisal

bez diakritiky, je uplne super. Je to obrovska sloboda v citani. Ja nie v kazdej basni chcem narazit na nieco konkretne a

je uplne krasne ak citatel si vytvori , takpovediac, vlastnu basen.

Tak ako nepouzivam diakritiku, tak ani neopravujem preklepy, ci davam ciarku ako mi pasuje. Je to moj styl.

Aspon vzdy poznam svoje dielko... Neviem ci je to spravne, ale mojim cielom je napisat basen, kde si bude moct vytvorit cely zaver, kde ju pochopi jeden ako baladu, iny ako odu... To je vsak len v teoretickom svete...

A len tak mimochodom, to co mam napisane perom , tak obsahuje diakritiku...

LiSe

Viac o autorovi

Počet príspevkov:
30
Počet nazbieraných
1, 582
Všetky príspevky od autora

Príspevky, ktoré by sa vám mohli páčiť