2532
Kope vás múza
08.03.2013 - 09:16
0
15
841

Želania pre šťastie

Žriebä Tom bolo neposedné a hravé. Stále poskakovalo, veselo trkotalo a rozdávalo úsmevy na všetky strany. Čudovalo sa, prečo sú ostatní takí zachmúrení, ale nevadilo mu to. Život  bol krásny, keď tak pobehovalo, naháňalo motýle a ležalo vo voňavej tráve. Keď trochu vyrástlo, ľudia ho zapriahli do voza. Najprv do takého úplne malého vozíka, do ktorého sa zmestilo len málo vecí, ale neskôr do skutočného veľkého voza, plne naloženého. Najskôr ho to bavilo. Cítilo sa silné a dôležité. Ale ako išiel čas, bolo viac a viac unavené a otupené. Začalo chápať zachmúrené tváre ostatných. Keď raz tak večer prišlo medzi nich, vypočulo si tento príbeh:

Kedysi dávno žil kôň-čarodejník, ktorý vedel urobiť všetko, na čo si pomyslel. Mal rád ostatné kone, a tak chodil pomedzi nich a plnil im želania. Ale želania, ktoré si priali, ich nerobili šťastnými. A tak sklamaný zo svojej zbytočnej námahy sa uchýlil do jaskyne pri veľkých vodopádoch. A tam žije dodnes. Všetky ostatné kone odvtedy premýšľajú, čo by si mali želať, keby sa raz veľký čarodejník vrátil.

Tom si vypočul ich príbeh a rozhodol sa, že čarodejníka nájde. A tak sa ráno potichu odplížil zo stajne, preskočil plot a vydal sa na cestu. Prešlo mnoho dní. Tom putoval obrovskými lúkami , predieral sa hustými lesmi, pil vodu z čistých horských prameňov. Po ceste sa pýtal zvierat, s ktorými sa stretol, či o čarodejníkovi nepočuli. Ale nikto mu nevedel poradiť a niektorí sa mu smiali.

Až jedného dňa  tú jaskyňu našiel. Vošiel dnu, aby povedal čarodejovi, aký je šťastný, že ho stretáva. Ale jaskyňa bola prázdna. Nik tam nebol. Sadol si k veľkým vodopádom a nešťastne pozeral do spenenej vody. Domov sa už vrátiť nechcel. Nevedel si predstaviť, že by žil, ako kedysi, a tak zostal žiť tam. Keď mu bolo veľmi smutno, zišiel na chvíľu dolu do nížin, kde žili ostatné kone na farmách. Navštívil ich podvečer, keď mali čas po celodennej práci. Rozprával im o obrovských lúkach, nepreniknuteľných lesoch a poskakujúcich kvapkách vody. A mnohé kone odišli  a už sa nikdy nevrátili. A tí, čo zostali, rozprávali o čarodejníkovi, ktorý sa vrátil, ale už neplnil želania pre šťastie.

Pridať nový komentár

Viac o autorovi

Počet príspevkov:
2
Počet nazbieraných
85
Všetky príspevky od autora

Príspevky, ktoré by sa vám mohli páčiť