2286
Kope vás múza
10.10.2011 - 19:10
2
79
1437

Ako sa neučiť nemčinu

Práve som sa nalogovala na Facebook, hrá rádio a ja sa pokúšam učiť. Nemecký jazyk. A ak mám byť k sebe úprimná, vôbec mi to nejde. Do hlavy si súkam slovíčko za slovíčkom, ale keď ich chcem zopakovať po určitom čase, nie a nie si spomenúť.

Na Facebooku mi medzičasom nabehlo niekoľko noviniek. Klik, klik, keď sa pozriem na hodiny je o pätnásť minút viac. Jednoducho som musela okomentovať tú fotku. A ten trápny status sa nedal prehliadnuť. Jednoducho nasávam informácie. Len škoda, že nie tie, ktoré sa týkajú nemeckej slovnej zásoby.

Och, a teraz v rádiu hrajú moju obľúbenú. V mozgu mi nabehnú slová, som voľná ako vták, spievam. A potom hlas moderátora. Áno, mám sa fajn.

Ale s mojou nemčinou som sa neposunula ani o krok vpred.

A už je dosť neskoro, zachvíľu ide v telke moja obľúbená relácia. Čo už, jednoducho som blbá. Alebo som si mala všetko vypnúť. Nabudúce, to tak určite spravím. Nabudúce, keď si budem opravovať tú guľu z nemčiny.

Dúfam, že dovteda mi to nevyfúkne z hlavy.

Comments

Pridať nový komentár

:-) Ako ja keď som sa snažila učiť angličtinu. :-)

Ale trošku na ten pravopis by si mohla dať väčší pozor, slová ako "minpt" by Ti vychytala aj automatická jazyková kontrola vo Worde. A tiež pozor na opakovanie slov ako "jednoducho", alebo spojky "a" na začiatku vety. Nie je to vyslovene chyba a niekedy to má aj svoj dôvod, ale treba sa pokúšať tomu v texte vyhnúť - nečíta sa to dobre.

K Tvojmu statusu, kde píšeš, že máš 16 ale niekedy chceš mať viac: Nechci mať viac. Odteraz to pôjde už len dolu vodou. Vlastne to ide dolu vodou už teraz, len to ešte nevidíš. :-)

Katka,

           never jej, dolu vodou to ide až od deväťdesiatky :-)

 

Viac o autorovi

Počet príspevkov:
33
Počet nazbieraných
3, 475
Všetky príspevky od autora

Príspevky, ktoré by sa vám mohli páčiť