2515
Kope vás múza
20.01.2013 - 13:23
8
182
1745

Anonym

Počas prechádzok už som si navykol

že nikto nekŕmi túlavých básnikov

vlastne mám rád tie opustené lavičky

kde smiem sedieť sám a maličký

 

Išiel som do parku

s kusom hárku

že ten papier zašlý

podpisom tam skrášlim

 

Že vo svojom mene

parky zasnežené

zas a znova

pre ne

budem opisovať

 

Avšak farba biela

snáď akoby chcela

viac než kedy predtým

povedať mi vela

napriek tomu zostať

čistou celá -

prostá

skromná

hoc než ja do nej

ona do mňa

viac ryla svoje vety

 

Stáť s tým zdrapom zašlým

neprítomní našli

ma tam svojím pohladom

ja až v poslednej chvíli

som sa ovládol

než vločkami ma umlátili

 

Vystrašený mrazmi

papier zostal prázdny

a Ona - nedotknutá, nahá, bosá...

- tak do snehu podpísal som sa

Comments

Pridať nový komentár

Ale tak ja to neberiem, že ste mi vynadali.. proste ste vyjadrili svoj názor, nemôžme byť zas takí vzťahovační. Som rád, že sa ti to tentokrát páčilo, cením si kladné hodnotenie a nehovor, že sa v tom nevyznáš.. (ako možno sa v tom fakt nevyznáš ale to neznamená, že sa iní vyznajú viac než ty :D) poézia je pre ľudí, je pre každého, ak by bola len pre uzavretý okruh pánov akademikov, ktorí majú právo sa k nej vyjadrovať, prestala by byť zmysluplnou a teda už by nebolo možné hovoriť ani o poézii..

a ďakujem za prianie, snáď ma nezvalcujú :)

Nazdar Klimax! Dlho som ti toto nechcel komentovať, lebo - lebo ...Táto báseň vo mne naozaj nezanechala žiadny výrazný dojem, brázdu, alebo čo. V prvom rade je táto na môj vkus príliš hravá... ok, je to tvoja parketa, beriem, no zasa každý má iný vkus. Toto je už na mňa trochu priveľa. Občas som sa v tom strácal.

However, za dvojveršie:

"Počas prechádzok už som si navykol

že nikto nekŕmi túlavých básnikov"

Máš moje veľké uznanie.

 

Keep up your work!

 

Januárový sneh dokáže byť niekedy fakt otravný a k tomu potom čítať ešte niečo takéto... možno som to mal uverejniť až v lete, trebárs by to príjemne osviežilo :D hravá asi je, nuž občas potrebujem aj trochu „experimentovať“, stále len to ABAB ma dokola nebaví ale samozrejme že každému vyhovuje niečo iné.

Som rád, že si sa vyjadril a dík za pochvalu dvojveršia, ktoré ma stálo hodinu mrznutia a chodenia po parku za ťažkej palby snehu :)

Hiiiii Klimo, však ja som na Teba úplne zabudla, čo nekričíš? :D

Ou jes, toto sa mi páči :) Nechám ešte uležať a možno doplním aj niečo konštruktívne. ;)

Ty nemôžeš spávať, že tu kometuješ o tretej ráno? :D neviem či sa dá poézia prirovnať ku syru, že dobrá je len odležaná ale dajme tomu že áno.. pre mňa možno skôr k ležiaku 12° :) skúšky nemám ešte ani zďaleka, toto som si len tak „odskočil“ a zase späť do reality. Takže ak ti príde na um niečo rozumne alebo i nerozumne konštruktívne, určite napíš :)

No, tak som späť ;) Znova som prečítala a znova ma to pohladilo kdesi. Pri verši s umlátením vločkami som sa pousmiala. Zase sa Ti raz podaril jeden pekný kúsok (po tých zopár, za ktoré sme Ti (s Ginom) "vynadali" :)).

Veľmi sa mi páči spôsob rýmovania. Je to také hravé a zmysluplné, má to čosi do seba. Správne to kumuluje, graduje jemným primeraným spôsobom vzhľadom k téme a dojmom. Toto Ti vyšlo. Teda z môjho laického pohľadu, ja sa v tom nevyznám. Prosto na mňa to urobilo dosť dobrý dojem.

Tak.. som Ti možno zas po dlhšej dobre trošku pomasírovala ego (v dobrom), hádam Ťa to aspoň trošku poteší - niežeby to bolo dôležité a prudko hodnotné. :)

Aaaa s tým spávaním - to nie je celkom tak, tu na enigme je počas celého roka letný čas - čo znamená, že v skutočnosti bolo o hodinu menej :P

Tak pekne píš ďalej (ak skúšky dovolia, ale aj ak nie... ono dakedy sa na potvoru najlepšie tvorí práve vtedy, keď by sa mal človek venovať dačomu inému :D) teším sa na ďalšiu vec z Tvojej dielne. A nech sa darí, nedaj sa zvalcovať. Škola vie byť bojisko ale tak namiesto meča skriptá a ide sa ;)

Viac o autorovi

Počet príspevkov:
26
Počet nazbieraných
4, 007
Všetky príspevky od autora

Príspevky, ktoré by sa vám mohli páčiť