Stretnutie
(Pilot 369 - trailer; sci-fi triler už v predaji)
Mahanaim, údolie rieky Jabbok, východný breh Jordánu, 1700 BC
Esau, s mečom v ruke, sleduje Jacoba, ako sa so sklonenou hlavou, krívajúc na ľavú nohu, potáca smerom k nemu. Jacobova tunika je celá zašpinená od blata, na viacerých…
Sedím v byte s rukami na počítači
a zdieľam s Tebou naše city
Si moja Amerika. – Ja Tvoj New Yor City.
Rozmýšľam, v hlave si robím inventár myšlienok,
čírych a čistých ako živá voda,
Nadýchneš sa, zo studne túžiš piť.
Nad zemou oblohou nesie sa mesiac,
Ten večný gondolier a hviezdy…
Bude moja duša pokojná, len ak ťa budem cítiť vedľa seba do konca 1. týždňa? NIE! Chcem to a ak to cítiš rovnako, prosím, poď so mnou na jeseň Tvoj život MILUJEM ŤA
V roku 2019 som sa rozprával s niekoľkými učiteľmi a učiteľkami o ich ceste k tomuto povolaniu. Som veľmi rád, že ich osobne poznám a rešpektujem ako profesionálov vo svojom povolaní. Hovorili sme o viacerých témach. Pevne verím, že čo sa nevošlo do mojich blogov, si budete môcť prečítať v knižke,…
,,Arizona Dream‘‘ je jeden z menej preslávených filmov významného kontroverzného režiséra Emira Kusturicu, rodáka z bývalej Juhoslávie, so scenárom Davida Atkinsa, Kusturicovho žiaka. Je Kusturicovým prvým filmom odohrávajúcim sa mimo Európy, a to konkrétne v krajine príležitostí, snov a ideálov –…
Nemám čas na seba,
Ale mám čas na teba.
Nechcem žiť už bez teba,
Keď ešte nič sa nezačalo,no teda!
Chcem len vysvetlenie
A kus tak aj pochopenie.
Cítim sa beznádejná
Moja láska je k tebe veľmi chcená.
Nie je pre mňa ľahké nosiť toto bremeno,
Chcem s tým skončiť, ale neviem ako na to!
Comments
Pridať nový komentár
Dík, že si sa zastavila a tiež za úprimný názor. Inak ja mám zmätok v hlave stále, to nie je nič nové u mňa :D Len som sa ho snažil dať na papier iným, pre mňa možno doteraz nie úplne typickým spôsobom/postupom. Že to zostalo nepochopené ma neteší ale je možné, že keby som to čítal ja prvý raz, tiež by mi to nič nedalo. Takže vás chápem vy dve :)
Mám teraz žiaľ také "surrealistické obdobie", takže ďalšie, čo som sem chcel hodiť, sem asi radšej ani nedám, lebo to už je asi fakt trochu za hranicou :D
“Čím menej čítam, tým viac sa vyjadrujem” x “Flamer” - mám ťa prečítaného, chlapče :D
osobnou prvou strofou. :D Nie fakt, je to milé. ;) Pažravý je super. :D
Vďaka za podrobný rozbor - o to viac, že to nemáš rád. Ale... asi neviem, na čo sa používa kôš na hlavy. Asi na hlavy? :D Ja som prosto blondína.
Aaaa to znamená, že ak nabudúce niečo silno nebudem chápať, tak sa už nemám pýtať? Zas ti nechcem pôsobiť vírenie žlče alebo predčasné starnutie čelovej platne. :P
A inak, vieš čo je borka? Odlupujúca sa kôra stromov. Pozostatky profesionálnej deformácie. ;)
Joooj a k jakom - môj obľúbený - že preklad českej vety do angličtiny -
Je tam jak v prádelně - There is a yak in a laundry room.
Hej a ešte som zabudol dodať, že tá tvoja báseň je vlastne sračka a nečítal som ju :D
Vďaka za komentár. (Inak Wavakyni som zabudol poďakovať, takže touto cestou by som to rád urobil :)) Ja myslím, že každý má nejaké svoje typické motívy, ktoré sa u neho z času na čas objavujú.. pravda, u mňa je to viac ako len z času na čas :D možno sa tým viac štýlovo vyhraňujem alebo je to proste len stareckým úbytkom tvorivých síl :P hudba a pachy sa v mojej tvorbe objavujú častejšie, pretože sú neodmysliteľnou súčasťou môjho života a najviac sa na nich viažu moje spomienky a zážitky (pozor! nemyslím to tak, že sa neumývam alebo podobne :D)
Jaky sú zrejme čechizmus, ale používa sa to v hovorovej reči, rovnako tak asi i varhany (myslel som, že mi to budete vyčítať ;)). A jasné, som rád, že si to poňal inak, než som možno zamýšľal, objavil si tak nový rozmer. Nemôže všetko spraviť autor, tvorcami sú takto vlastne aj čitatelia :) Kto chce, nájde si tam myšlienku, iný možno sled surealistických asociácií a obrazov.
Stekance, miš maš.
Zaujímavá báseň, mnou asi celkom nepochopená, ale v podstate zanechala dobrý dojem. U teba zasa mám dojem, že sa nevieš, alebo nechceš (ak nechceš, tak to je pre mňa pozitívnejšie) zbaviť istých motívov. Teda aspoň sa mi zdá, že vždy máš vo svojej tvorbe motív hudobný - tu ho zastávaju varhany. I tie jaky sa mi páčia, také archaické, ale vcelku tvojské. Celá báseň mi príde taká bizarne - príjemná, stekajúce varhany... tie ma dojali asi najviac. Predpokladám, že som báseň nepoňal tak, ako si mal v pláne, ale čo už. Mne ten motív stekania pripomína Dalího a evokuje Ďalšie príjemné asociácie. Hej a zase sa opakuje aj motív taých tch starých reálií, teraz tam je nejaký Platón. Asi si na to začínam zvykať. Že je tu na blogu aj vzdelaný človek.
Ale niee, toto mi nerob, ja tak nerád vysvetlujem básne.. a zvlášť ešte tie svoje :D podľa mňa je lepšie nechať to také polyvýznamové, nech si z toho každý vezme, koľko potrebuje.. možno i nič :P ono to subjektívne hľadisko hrá vždy veľkú rolu – preto som neznášal školské rozbory básní, keď sa učiteľ tváril, že presne vie o čom to je a ty sa musíš svojím výkladom presne trafiť do jeho zmýšľania.
No, v zásade tým chcel básnik povedať, že žijeme takpovediac LIVE, slovami moderného človeka a ako raz spravíš, tak máš, bez možnosti opráv.. život nie je báseň, ktorú môžeš pokrčiť a zahodiť do koša, keď s ňou nie si spokojná.. žiadny odpad, život si môžeš napísať len na jeden pokus a keď to zmrvíš, môže ťa to stáť veľa – preto nemám kôš na odpadky, iba na hlavy (za predpokladu, že vieš, na čo sa používa kôš na hlavy ;)) K tomu krížu.. dá sa povedať, že si život zmrvíš tak či tak, môžeš si vybrať akurát rôzne cesty alebo spôsoby, ako to dosiahneš, vždy to ale dopadne fiaskom. Zároveň si si ale vedomá, že ho musíš pohnojiť na jeden pokus, čo je úplná absurdita. Takže toľko k tomu, čo si sa pýtala. Našiel by som tam toho i viac, ale asi by som už trošku fabuloval :P
Inak sa tento krát asi zhodneme na tej trojke :) i keď ja som si celkom obľúbil i dvojku (alebo borku?) :D Jasné, že „na hlavy“ a „varhany“ nie je zrovna ukážkový rým ale chcel som vyskúšať niečo iné, rytmické a pritom menej všedné, tie klasické rýmy ma pomaly začínajú nudiť, potom je mi vyčítané, že je to detské a pod. Ale keď chceš, tak iba pre teba napíšem inú prvú strofu :) Napr.:
Nemám kôš na odpadky
iba na hlavy -
po stene steká vratký
akord prchavý (alebo „pažravý“ by mohlo byť, alebo tam nejako zamotať ešte „pŕhľavy“ :P)
...že asi nerozumiem. Toto som svojho času písavala aj Ginovi. Že nerozumiem, čo tým chce povedať. Môžem i Teba požiadať o vysvetlenie? Ako si to myslel s tým košom na odpadky a na hlavy? A s tým pribíjaním na kríž? No jo, zase som raz blondína...
Čo do formálnej stránky, nuž, majster Klimo, pre mňa sú prvé dve strofy slabšie. Trojka a štvorka sa mi dosť páčili, trojka je pre mňa top. (Dúfam, že mi zas povieš, že pre Teba je naj tá jednotka :D - ale sorry, hlavy a varhanmi nieee :P)
Inak ale, zas rada vidím niečo od Teba. ;)