Tak ako každým rokom z jari, tak aj tento rok sa veľký nadšenec pešej chôdze, turistiky a milovník prírody Július Kárász z Nitry podujal sprevádzať priateľov a známych na nenáročnej peknej vychádzke Tríbečským pohorím. Tento pán (s dovolením ho ďalej nazývam familiárne Ďusi, tak ako je známy v okruhu svojich priateľov) si zaslúži náš obdiv nielen pre svoje úžasné znalosti miestnej prírody ale i preto lebo sa aktívne podieľa na jej udržiavaní a už niekoľko rokov s entuziazmom jemu vlastným s rebríkom v jednej ruke a s farbami a maliarskym náčiním v druhej brázdi naše lesy a vyznačuje alebo obnovuje turistické značky v nich aby sme sa my – občasní turisti tu vedeli zorientovať a nájsť ten správny smer. Ešte raz – veľká vďaka.
Tak teda hor sa do Tríbečských lesov.
Z obce Štitáre stúpame do sedla pod Žibricou (400 m n.m.), kde je prvá občerstvovacia stanica. Niekomu nabalili buchty, niekto len pofajčil.
Ďusi na čele pelotónu nahodil „turistické tempo“. Zdá sa, že niektorí nestíhajú...
Na čele je pohoda.
Rozkvitnuté chochlačky nás nútia k zastaveniu. No neodfoť to.
Cesta stúpa, dych sa kráti, lesná krása všetko vráti
Cestou na Haranč
Triangulačný bod. Bude tu aj o rok?
Držte si klobúky, na hrebeni čerstvo pofukuje.
Haranč. Nevysoký kopec vzdialený sotva 10 minút od červenej turistickej značky. Sem však žiadna značka nevedie. Vďaka sprievodcovi Ďusimu sme tu viacerí prvýkrát v živote, hoci Tríbeč máme prebrázdený krížom krážom.
Poniklec mi hrdo pózuje.
A ďalší tiež.
Hlaváčiky jarné sa takisto hlásia o slovo.
Cestou i necestou nás vodí Ďusi, ktorý nás už vyzerá z vrcholu ďalšieho kopčeka.
Tribečská rozprávka.
No čo, ešte vládzete? To sa smeje voľakomu, pre koho ani veľkofatranské končiare neznamenajú žiadnu ťažkú prekážku.
Ďalšie kvetinky v Tribeči. Veľké slečny i mladé mamy.
Sám vojak v poli. Teda v lese.
Rojnica.
Chochlačkový koberec.
Počúvať Ďusiho je zážitok.
V sedle pod Zoborom sa naše cesty rozchádzajú. Pán Kárász, teda Ďusi, ešte raz veľká vďaka za príjemne strávené predpoludnie ako i za zaujímavé tipy na ďalšie potulky Tribečom.
Pohľad z Pyramídy na nový diaľničný privádzač do priemyselného parku Nitra-sever.
Cestou narážame na zhluk kosatcov.
Ľahnem a fotím. Tie farby...
Ani sa nám nechce ísť preč odtiaľto.
Zoborskou lesostepou k Liečebnému ústavu pod Zoborom.
Vrtuľky roztočte sa!
Jar je definitívne tu!
Comments
Pridať nový komentár