KOMENTÁR K a K ŠTÚDIA:
NOVÉ SLOVENSKÉ SERIÁLY: JESEŇ 2011
Prišla jeseň a s ňou aj ponuka nových slovenských seriálov, ktoré máme možnosť sledovať na televíznych obrazovkách. Televízia Markíza predstavila jeden komediálny seriál: Zita na krku. TV Joj sitkom Hoď svišťom a Stv-čka netradične zaradila do svojho vysielania až dva nové slovenské seriály. A to: dramatický seriál: Zlomok sekundy a seriál pre tínedžerov: Gympel tv.
Rád by som vyjadril môj názor na tieto noviny. Začnime s televíziou Joj a seriálom: Hoď svišťom. Upútavky na tento seriál boli dosť také, také divné. A divné o to viac, že nápad bol úplne skopírovaný z reklamy, ktorá bežala v zahraničí na nejaký syr. Rozdiel bol len v obsadení zvieraťa: v zahraničí bol hlavnou hviezdou medveď panda a na Slovensku svišť. Seriál mi príde narýchlo zbúchaný ako väčšina nových slovenských seriálov. Možno niektoré veci tam sú vtipné, ale tieto veci prekryje trapošenie typu: rozosmiať diváka za každú cenu. Ako inak, zase žiadni noví herci, žiadni noví scenáristi, hudbu zase robil Čurko... Dostala ma aj časť, keď Svarinská hrala 16-ročné dievča. To už sa naozaj nenašla žiadna 16 ročná herečka? A vidieť Maštalíra a Polnišovú, ktorá už má aj dieťa, hrať 20 – 25 ročných mladíkov, je tiež čudné. Celkovo seriál ide nejako pomaly a len sa vlečie, vlečie. Často je v ňom dlho ticho...
Prejdime teraz ku televízii Markíza a seriálu: Zita na krku. Markíze to s tvorbou (komediálnych) seriálov evidentne už dlho nejde. Živým príkladom je projekt: Rádio, ktoré sa nechytilo ani v pozmenenej verzii. Zato, natočenú druhú sériu kriminálneho seriálu: Mesto tieňov, nie a nie spustiť.Pritom je už natočená roky. Divák, tak zrejme pre konflikty televízie s výrobcom serálu, príde o fajn divácky zážitok. Ale naspäť k veci. Zita na krku otravovala už pred spustením, reklamnou kampaňou. V pravom dolnom rohu televíznej obrazovky behala pobláznená Krajčiová (Zita), ktorá miestami narástla až do obludných rozmerov a zakryla polku obrazovky. Postupne sa k nej pridávali aj ďalšie postavičky zo seriálu. Mnoho divákov kritizuje obsadenie „pofidérnych“ hercov, ktorým pripisujú drogovú minulosť/súčasnosť. Jedná sa o Cinkotu a Fialovú. Títo herci sú televíznemu divákovi viac nesympatický ako sympatický. Takže obsadenie je vadné... Hádam ani nemusím opakovať, že „hrdinovia“ seriálu sú už okukaní a hrali už v x iných slovenských seriáloch. Alebo ešta aj hrajú. Kostelný: Profesionáli, Zita na krku, Ordinácia v ružovej záhrade... A tieto dva slabé seriály si dokonca ešte aj konkurujú. Oba (Hoď svišťom, Zita na krku) idú v pondelok okolo 21:10.
Na rade je STV. Tej to ako vždy trvalo a seriál: Zlomok sekundy, ktorý sa mal pôvodne volať: Záchranný systém sa nakrúcal celý rok. 10 častí!! Nakrúcal sa ešte v roku 2010. Od tohto seriálu by sa čakalo aj trochu akcie, že.. Lenže nejak tam nebola. A znovu sa tam len rozpráva, rozpráva a zápletka nie je, ak hej, tak slabá. Slabšia ako slabá. Sledovať tento seriál bola nuda núd.. Najväčšou akciou bola bitka. Tento záber bol rozmazaný a nebolo nič vidieť. Čiže akcia, že: potrasieme kamerou a diváci sa pos.rú.. :) A potom druhá akcia bola: ako sa „silák“ Koleník naštval a rozkopal skrinky v šatni. Za to, že mu Mňahončák zobral tabletky na rast svalov. Tiež nechápem špecialitku STV, ktorá poberie kadejakých zahraničných hercov a potom sa to predabuje do slovenčiny. Vyznie to umelo a ten herec, ktorý je predabovaný, nielenže vidno, že je predabovaný ale ešte aj hovorí hlasnejšie jak ostatní herci. Takisto, opakujem, zase tí istí... Zase Mňahončák, Luknár...
Druhá novinka od STV alebo keď chcete RTVS novinka je naštylizovaný seriál pre tínedžerov. Volá sa Gympel tv. Podobnosť s českým filmom Gympl čisto náhodná? Opis tínedžerov tu skutočne prehnali a vlastne len použili klišé, ktoré sa hovorí o mládeži. Jazda na skejtborde a čo mi bilo do očí, bolo, že každý jeden mal slúchadlá v ušiach. Seriál ma však už dorazil hneď v začiatku, jak keď hrala Slovenská hymna z rozhlasu, na začiatku nového školského roka, študenti kašlali na to, veselo sa rozprávali.. Veď čo.. STV sa opäť raz premotivovala a chcela celou silou pritiahnuť mladého diváka. Týmto komickým výstupom, ho však skôr odrovnala.
Na záver, ešte spomeniem: Kari kameru. Študent, čo všetko nahráva a potom to dáva na youtube. A ako na konci druhej časti, zároveň s titulkami išlo to video, čo zostrihal a dal na internet. Dáka starodávna hudba a furt tie isté prestrihy. Ten školník sa tam mihol asi 10 razy. A úplne umelé to bolo...
Teda: konečné hodnotenie. Otázka: Ako spoznáme slovenský seriál? Odpoveď: Chce nasilu upútať, hrajú v ňom stále tí istí herci a hudbu tvorí Čurko...
zase chyba idea a ide len o bezduche bláboly.
Pridať nový komentár