-"Eli, ešte hentú dosku a je to hotové..." -"Elka! Ela! Vstávaj! Ideš do škôlky." -"Ešte nie, ešte chvíľku. Babíí, prosíím." Dnes ju budí babka, lebo rodičia išli aj s Terčou a Táňou na chatu. Ela nechcela ísť- na chate nie je Tomáš... -"Nie Elka! Už šikovno z postieľky.Obliecť sa, naraňajkovať a šup do škôlky." -" No tak teda dobre, veď už vstávam." Ale namiesto toho, aby sa postavila a vykročila v ústrety novému dňu, padne opäť do perín so sladkým povzdychom -"Tak dnes sme ho zase nedostavali, možno zajtra". -"No ale Ela! Niečo som ti povedala! Tak bude to?!" -"Už, už," vstane, obuje si papučky a šuchtavým krokom zamieri do kúpeľne. "Keby tak noc trvala dlhšie, dúfam, že Tomáš bude dneska v škôlke," pomyslí si v duchu popri čistení zubov.
Nemýľme sa však. Ela škôlku zbožňuje. Má tam svoju obľúbenú pani riaditeľku, menej obľúbenú pani učiteľku a svojich kamošov: Vilka, Maťka, Erika, Lukáša, Filipa a samozrejme Tomáša. Sú tam síce aj otravné baby a mladšia sestra, ale tiež je tam veľa zábavy... -"Čau Eli, dneska nejak neskôr," smeje sa Tomáš. Zase si zaspala? Ty a to tvoje snívanie...Tak čo budeme dnes robiť? Dokreslíme tú tajnú mapu zo včera, alebo radšej začneme novú?" -"Rob si čo chceš," hrá sa na urazenú. Neznáša totiž, keď si z nej robí srandu pre jej snívanie, hlavne preto, že je to pravda... "Ja sa idem hrat s Vilom!" Vilko sa na Elku natešene pozrie. Nikdy sa s ním nechce hrávať. A pritom sa mu tak pááči... -"Ale však no, ja som to tak nemyslel." -"No dobre. Ja navrhujem dokončiť tú zo včera. Veľmi sa mi páči a ešte tam treba pridať Topiace bahno a nezabudni ani na Zlé sovy..." Ela rada kreslí. A úplne najradšej kreslí spolu s Tomášom ich tajné mapy vedúce k pokladu. Ich verný Džípak vždy ide v ústrety nebezpečenstvu za pokladom. Nemôže ho zastaviť ani Topiace bahno, Zlé sovy, ktoré jediným svojím pohľadom vyvolajú taký strach, že kto ich uvidí na mieste skamenie, Nebezpečné tropické kaktusy vystrelujúce svoje dlhé pichliače s jedom a ani Strašiačka- strašidelná postava(inšpirovaná neveľmi obľúbenou učiteľkou zo škôlky), ktorá dokáže premeniť všetko na prach. Občas, keď majú ústretovú a veľkodušnú náladu, môžu sa k ním pridať aj Terka a Tomiho mladšia sestra Katka. Ale väčšinou kreslia sami. Tomáš ako oficiálny vodca a Ela- taká malá šedá eminencia. -"Jasné. Skoro som zabudol. A dáme tam aj Strašiačku alebo nie? -"No, to neviem. Povedz ty..." -"Tak teda dáme. Som zvedavý, či to náš džípak dokáže prejsť..." -"Jasné, že dokáže! Veď on dokáže všetko..." -"Nechceš nakresliť bahno? Ide ti lepšie ako mne," pýta sa Tomáš, ešte stále žehliaci tú vec z rána. -"Jasné, rada. Tebe zase idú super sovy," nedá sa zahanbiť Ela. Mapa je dokreslená, desiata zjedená. Mali chlieb so šunkou, ktorú Tomáš tak neznáša. Ale Ela mu s ňou pomohla: -"Rýchlo, rýchlo! Kým sa nedíva," šepká Ela, "daj to švihom sem!"
Pridať nový komentár