More lží
I.
Môj otec mi nikdy nerozprával príbeh o Ikarusovi. Objavila som ho sama. Myslím si že mi ho nepovedal preto lebo nechcel aby som prežívala ten pocit aké to je skoro sa dotknúť hviezd. Prekvapujúce je že až po tom čo som si ten príbeh prečítala som sa chcela natiahnuť ešte ďalej než ku hviezdam. Je to ako keď sa niekto zamiluje... a potom sa topí v mori.
(A klamala by som keby som povedala že ten pád nerozbil všetko v čo som dúfala že je pevné.)
II.
Moja učiteľka chémie veľmi dobre vedela že rada snívam. Keď som jej povedala že rozprávky sú rovnako skutočné ako láska, len sa na mňa pohŕdavo pozrela. To sklamanie v jej očiach doslova svietilo. Možno kvôli tomu, keď som na písomke napísala že láska je tá najsilnejšia zo všetkých síl, sa mi vysmiala a povedala mi že láska je rovnako neskutočná ako tie rozprávky v ktoré verím.
(Mýlila sa. Láska existuje, len bola zlomená na niekoľko miliónov kusov a popadala do mora zlomených sŕdc.)
III.
Moja mama nerada rozpráva o mori. Ako dieťa ktoré sa skoro utopilo v plodovej vode keď sa mu okolo krku obmotala pupočná šnúra by som mala aj chápať prečo. Boli to tie nahnevané penové vlny mora ktoré kričali aby ma vrátila späť. Nebyť mojej babičky, nikdy by som tomu nepochopila.
("Každý deň premýšľa aké by to bolo keby ťa nechala vode. Voda jej toto nikdy neodpustí.")
IV.
Raz sa určite do môjho života dostane muž. Muž ktorý bude stáť, hrdý, prenádherný, múdry a odvážny... bude vedieť že moja obľúbená pesnička je o zime a pochopí prečo mám tak rada dážď. A ja ho budem milovať z celého môjho rozbitého srdca.
(A až neskôr zistím že to bol on kto ukradol oči Pána morí.)
Comments
Pridať nový komentár
Toto je zatiaľ suverénne to najlepšie, čo si na enigmu dosiaľ zavesila.
Nielen, že to má krásnu a pomerne originálnu formu, ale okrem detailov aj veľmi premyslenú ústrednú myšlienku.
Málokedy sa mi to stáva pri mladších autoroch, ale tvoj príspevok mi pohladil dušu. :-)
PS: Ale určite si oprav - "nikdy by som tomu nepochopila" na "nikdy by som tomu neporozumela" alebo "nikdy by som to nepochopila".
Inak pre mňa 5 hviezdičiek.
S pozdravom,
Dušan Damián
rada plávam. Napriek všetkým tým chýbajúcim čiarkam (tomu moru chýbajúcich čiarok) a mierne kostrbatej dvojke ma Tvoj príspevok oslovil. Dnes som si ho prečítala druhýkrát. Má to atmosféru aj logiku, pekný výber slov. Tá vec, ktorú Ti spomína Damián, je diskutabilná, vraj po novom sa to píše tak, ako to máš Ty, ja sa však prikláňam k starej škole, mne to tiež v tomto tvare - nikdy by som tomu nepochopila - kole zrak. No a na záver: Dodatky v zátvorkách, ktoré sú naozaj krásne, by viac vystúpili z mora, keby si ich napísala kurzívou a kvôli ucelenosti aj v trojke bez úvodzoviek. Ahoj:)
naozaj pekne napísané... tvoje myšlienky sú veľmi hlboké... len tak ďalej :)
Budem stručný, páčilo sa mi to a oslovilo ma to. Hlboké myšlienky podané krásnymi slovnými spojeniami. Úžasné.