nezbavím sa pocitu, že chcete byť ako jabezstarostne smiať saa mať sa za volamať vo všetkom niča v ničom bič buď rozprávaj - alebo kvič ak prvé vyberieš - tak hlavu vztýč pri druhej možnosti správaj sa takaby si na chliev nepriťahovala zrakpretože pocit nadobudnúť môžemeže prasa pri porážke správa…
veda vraj opisuje skutočnosť...v tom nachádzam istú podobnosť- s čím iným ako s umenímtoto svoje poznanie, dúfam, teraz vysvetlím: veda má svoje metódy- No tie má i umelec!pozoruje, porovnáva seba a tamtú vec-vyskúša, zachytí a vznikne krásatento krok premietne sado vedy zasa. Skutok pre čin…
Sú ľudia, pre ktorých oplatí sa žiťi takí, ktorých chceme zavraždiťsú takí, ktorí sú... i takí, čo majú existenciu - - a za nich ďakujem
medzi domami prebúdza sa strachkrv tuhne sťa červený laka pach bezdomovca vnára sa do útrob noci môj pocit je však blažený...nelietam - stojím na zemia z chuti sa smejem skôr ako noc premôže deň - utečiemumyjem sazajtra to zopakujema budem to ja, kto sa bude smiať plýžim sa sťa zjazvený hadpriznám…
starý básnik sadol k stoluhlavu sklonil k papieru - posledné prianie napísať chcel pozrel doluvydýchol...a napísal, že umrel
kde končí umenie a začína gýč ?Salvador Dalí ? či ohnutá tyč ? ...v ničote všetko ? vo všetkom nič ?pýta sa princ, na chrbte má bičtak krič! alebo zavíjaj...si v pekle a hľadáš raj ?rajom však peklo ovplývaako tá žltá ľalija...ktorá ma nemá... nevraví klíčsom iba báseň, pre princa gýč
v úspechu neúspecha ako tomu bývav neúspechu úspech -rád sa ukrýva v šťastí je neštastiev smiechu je žiaľv kráľovi žobrákktorý je kráľ tak hľadám svoj úspech v neúspechu i jametóda zdá sa byť dialektická...až po hlbšom nahliadnutí vynorí sa cnosť- "nehľadať v nezmyselnosti - nutnú súvislosť"
rozmýšľali čo zvestovaťkaždý chcel byť inýiba o jednom bude moja reč tí ktorí mysleli, bojovaliznásilňovali, milovali tí ktorí nie z kameňaale z božieho tela vzišliz bytia, ktoré zánikom im bolo už na začiatku a tak som prišiel jaaby som ospieval ich slávua opýtal sa - načo im bol život dobrýviem…
Toľkí už chceli byť originálniaž spadli do množiny nezaujímavýchjama z ktorej niet únikunik však nemôže vedieť či do nej patrí... tak teda spievajmena nezmyselnú hudbu autoríttancujme - veď za klavírom sedí tenčo vyškrabať sa z jamy chcea prvé husle hrám vám ja tancujem a zabávam saveď iba o tom to…
nienechcem patriť k vám vy hnilé deti človekavy hybridné stvorenia kozmulen vylepšenia tráviacej a vylučovacej rúrynič viacmám vás plné zuby prehovoril hlasbohužiaľ jeden z vás
Comments
Pridať nový komentár
neviem prečo, ale miestami mi boli niektoré slová humorné :D
neviem prečo, ale miestami mi boli niektoré slová humorné :D
Ja som prečítala a navzdory tomu, že si myslím, že k tvojim bizarným myšlienkam sa nehodia rýmy, sa mi to páčilo. sú tam silné momenty, napr. ako ten, že okoloidúci do kontajnera vhadzovali smeti.
predposlednú strofu som však nepochopila a slovosled "stal sa" dnes už neznie šik. pak jsem našla jednu genitívnu metaforu, no spomeniem ju, lebo všade sa o nich hovorí ale nikto nepovie ako sa im vyhýbať a prečo vlastne. nowadays tieto metafory nie sú veľmi oceňované. je to spojenie dvoch podstatných mien napr. kontajner (koho čoho) myšlienok... atď. kritici modernej poézie sa na to hnevajú preto, lebo takýmto spojením by sa dalo vytvoriť veľa nových pomenovaní, ktoré by však vo svojej podstate boli založené na tom istom princípe, vychádzajúce z toho istého základu. (kontajner priateľstva, kontajner korytnačiek...) je lepšie použiť napríklad:
kontajner
v ňom myšlienky...
alebo tak nejak, to už nechám na tebe. mne keď prvýkrát jeden skúsenejší človek vytkol genitívnu metaforu riadne som sa ofučala :D ale potom mi došlo, že v podstate má pravdu. robí to síce poéziu ťažšou, no krajšou a akosi plnšou.
tak ja len toľko. mini rada. inak som od teba ešte nečítala žiadnu prózu. nepíšeš?
Nie nie. Prozu nepisem a ani zrejme nebudem. Ostanem verny "bizarnym" basnam. :) I ked z nich nemam dojem bizarnosti ,a ani nevznikaju s cielom tento dojem vyvolat. Je ale prijemne pocut, ze v niekom takyto dojem vyvolavaju :)
Ak by som sa mal vyhnut "genitivnej metafore" a riadit sa radami starsich, tak by som radsej basne ani nepisal. To prosim nechap zle - iba by som tym poprel vsetko to, co chcem alebo nechcem povedat. :)
Báseň nie je kaša, podľa receptu neuvaríš...
?
Poklopec v tomto význame je archaizmus, v modernej reči by sa mohol skôr použiť termín, veko, vrchnák alebo slangový dekel... Slovo poklopec evokuje v dnešnom čitateľovi (okrem tzv staromilcov slovenčiny) skôr iný význam prevzatý z češtiny. Pri chápaní slova poklopec v tomto význame nadobúda báseň nové dimenzie ( mnoho čitateľov si ju v duchu označí slovom "schiza" :)
Wikipédia:
Poklopec je součást oděvů, která se nachází v rozkroku a slouží k pohodlnému sundavání oblečení a rychlému rozepnutí a následnému uvolnění pohlavního orgánu v případě potřeby (např. močení). Poklopec je tvořen různě dlouhým nastřižením látky, která je obešita, aby se dále nepárala. Uprostřed je buď nejčastěji všit zip a nebo knoflíky, které slouží pro uzavírání této díry. Na vrchu se nachází větší knoflík, který slouží k tomu, aby se zapnutý zip nerozjížděly, či knoflíky nerozepínaly.