2971
Cestovateľský blog
https://blog.enigma.sk/wp-content/uploads/2020/06/629C702B-B0D8-4F68-BA27-F113C0386756.jpeg
13.07.2020 - 17:56
3
122
2162

Preteky na Pezinskej Babe

Dni 11.07 - 12.07.2020 (sobota a nedeľa) sa na Pezinskej Babe uskutočnili preteky - Medzinárodná jazda automobilov do vrchu BABA 2020. 

Oficiálna registrácia automobilov začala už v piatok od 9:00 hodiny ráno. Na naše prekvapenie sa nám objavili vozidlá značky Subaru či Hondy, ktoré pred dvoma rokmi nemali toto zastúpenie v takom počte. Menej sa objavilo starších vozidiel značky Škoda, ako Škoda 130 LR, Škoda 130 RS atď. Zaujímavosťou pretekov bolo Lamborghini huracan.

Tréningové jazdy prebiehali od rána 8:30 do 13:00. Ostré jazdy začínali od 13:00 a trvali do približne 18:30. Od 19:00 bola znovuotvorená cesta pre civilné vozidlá. 

Pretekov sa mohol zúčastniť prakticky každý s platnou licenciou a dobrými vodičskými schopnosťami. Pezinská Baba je známa svojimi ostrými zákrutami a tak sme sa nezaobišli bez pár škrabancov či zničených vozidiel. To však k pretekom patrí. Zvíťazí len ten najlepší. 

 

A ako vlastne vyzerajú preteky "zvnútra"? 

Preteky 2020 7

Pohľad na vchod do depa. 

 

Preteky 2020 11

Automobily v depe, pripravujúce sa na ďalšie kolo ostrej jazdy.

 

Preteky 2020 5

 

Preteky 2020 2

A tu máme štart..počasie v sobotu nebolo veľmi priaznivé, ale i napriek tomu sa neprestalo pretekať.

 

Preteky 2020 3

Pripraviť sa, pozor a štart!

 

Preteky 2020 1

Dôležitý je dobrý nástup na štarte, potom už len udržiavať formu a šťastne prísť do cieľa. Ako je vidno na obrázku, pretekov sa zúčastnili aj normálne vozidlá bez ŠPZ s S alebo určené vyslovene na rallye. 

 

Preteky 2020 9

Preteky 2020 8

Pretekári nedočkavo čakajú na nástup. 

 

Preteky 2020 10

Neodmysliteľnou súčasťou pretekov sú záchranné zložky. Očakáva sa od nich 100 % nasadenie pri záchrane ľudských životov. Veľakrát ide o sekundy a aj my sme boli svedkami nepríjemných situácii.

 

Preteky 2020 6

A tu máme cieľ. Na vrchole kopca sa vozidlá chystajú na zvoz. (Pri detailnejšom skúmaní môžete hádať, ktorému vozidlu práve zahorela súčiastka v motore.)

 

Preteky 2020 4

Keď už som spomínala nepriaznivé počasie v sobotu, takto vyzeral cieľ 15 minút po skončení pretekov. 

 

Pokiaľ sa človek rád venuje autám a zaujímajú ho rôzne oblasti zo sveta áut, sú preteky tým pravým miestom, kde môže zúročiť svoje vedomosti - napríklad ako traťový komisár či samotný technik vozidla. Počas pretekov sa môže človek mnohému priučiť, a to nielen z oblasti automobilov. Naučí sa riešiť situácie, byť zodpovednejší a rýchlejší. Musí mať prehľad a vedieť, čo sa deje, prípadne rýchlo ponúknuť riešenie. Vždy ide o čas. 

 

Ďakujem Vám za pozornosť a dúfam, že sa článok páčil.

*SkytraveL*

Comments

Pridať nový komentár

Vypadá to na pěknou akci, tak třeba někdy vyrazim aspoň jako divák, ideálně jako závodník. :)
Jasneže, môj ideál je tiež zúčastniť sa pretekov ako závodník. Avšak zatiaľ sa musím uspokojiť s auto-akciami ako divák či reportér.

Viac o autorovi

Počet príspevkov:
5
Počet nazbieraných
433
Vitajte na stránke zameranej na krásu lietania a automobilov. Nájdete tu rôzne zaujímavosti, články, rozhovory - stačí si vybrať, čo Vás v skutočnosti zaujíma. V prípade záujmu o rozhovor alebo napísanie článku ma neváhajte kontaktovať. Pod komentárom zanechajte odkaz, rada si taktiež prečítam…
Všetky príspevky od autora

Príspevky, ktoré by sa vám mohli páčiť