Nie každý sa z bludiska pamäti vymotá
tak odstráň ma zo spomienok, zo svojho života
veď jediným riešením tejto apórie
je zatratenie mena - damnatio memoriae
Na čo ešte čakať keď odsúdil ma kat?
Z pamiatok daj moje meno rýchlo vysekať!
Na víťazný oblúk iný nápis vyryje
mňa si odsúdila na damnatio memoriae
Spomienky čo zostali už hladím iba sám
tak ako ty mňa ani ja ťa viac nepoznám
tvoj obraz len v mojej mysli naďalej žije
však môj bol vymazaný... - damnatio memoriae
Pri myšlienke na teba už nechveje sa hruď
to však neznamená že chcel som zabudnúť
tak odtesaj ma už zo svojej histórie
veď mojim trestom bude damnatio memoriae
Comments
Pridať nový komentár
Now you´re just somebody that I used to know...
Prečo mi táto báseň tak silno pripomína veci, ktoré som písaval? Páči sa mi to, páči sa mi využitie latinského výrazu, ja som kedysi vopchal do niečoho "homo homini lupus est".
Veľmi pekná báseň. Nie ste vy moje druhé ja? Ako vo fight clube... Ste ja?
Hádam nie :)
Ďakujem za báseň, veľmi pekná
Všetko je možné... i to, že sme jedna osoba! Ale popravde, ja sám som tak trochu rozdvojený človek, a tretie JA, to už by bolo aj na mňa asi príliš :)
Ďakujem za kladné hodnotenie :) Latinské termíny, ako i rôzne historické motívy (zvlášť z antiky) používam rád, ale snažím sa to nerobiť prvoplánovo, čiže vyhľadávať ich a potom silou mocou dávať do každej básne. Skôr sa mi občas nejaký ten výrok spojí s určitou myšlienkou, ktorú chcem vyjadriť a potom to zo mňa vylezie ani sám neviem ako.
Fuj fuj fuj choď preč moje druhé ja :D
Okej znesiem predstavu že že mám schizofréniu, ale aby mi ešte moje druhé ja odpisovalo na nete, tak to už veľa. Ja zas ale dávam také tie bájne kraviny, Midasov, Damoklove meče, ... a tak
Nuž chlapci (ste obaja chlapci, že?), je to veselé vás dvoch sledovať. Musím uznať, že Teki má pravdu, to o čom tu píšeš, pripomína jeho "druhé ja" (nakoľko to svojim povrchným pozorovaním môžem usúdiť). Ale k veci. Súhlasím, tiež sa mi to páči. Je to dobre napísané a má to v sebe "čosi" - akúsi hĺbku, autentickosť... Teším sa, že si sa tu ukázal :)
teba som včera videla na madnesse! dačím si ma tam zaujal...
ÁNO! presne toto to bolo :)
http://citanie.madness.sk/view-40612.php
inak odporúčam čitateľom enigmy, ak nič tak tento jeden príspevok určite. Nuž, čo k tejto básni... ja verše nemusím, je to o mne známe a v latinčine sa nevyznám, ale máš v sebe niečo ;) veľa šťastia
huste
Musím sa pridať. Bola som to kuknúť a naozaj to má čosi do seba. Nie je to dokonalé (ale čo ostatne je, že?), ale sú tam niektoré úseky, ktoré sú fakt, ale fakt dobré. Fúúú... A cítiť z toho, že už máš čo - to odžité, že máš čo povedať. To má byť akože uznanie, nie narážka na to, že už Ti asi celkom netečie mlieko po brade :) (Čo vôbec nemusí znamenať, že si starý, aj keď pojem "starý" je tiež veľmi relatívny. Ale už sa priveľmi zamotávam a nakoniec to ešte skončí urážkou, čo by som nerada :)).
Ďakujem za kladné reakcie :) obidve tie básne by som vlastne ani básňami nemal volať, sú to texty k pesničkám. A neviem či mám čo to odžité, asi áno, ale ťažko hodnotiť sám seba. Každopádne byť "starý" v 21 rokoch asi nie je to najlepšie, čo môže človeka stretnúť :D
..a hlavne ma teší, že to nie je dokonalé :) pretože, ak by bolo, už by som nemal motiváciu niečo písať ďalej.
Fuj fuj veľmi zlé druhé ja :D Ako môže byť druhé ja lepšie ako ja? fuj :D
No, tak som to nakoniec s tým vekom zabila :) - hoci som pripustila, že vôbec nemusíš byť starý. Mať niečo odžité nemusí hneď znamenať, že človek musí byť v pokročilom štádiu rozkladu. Ale aby som zas bola úprimná, asi som čakala predsa len trochu viac ako 21. Len z toho titulu, že sa mi ten text zdal dosť zrelý.
A vieš, že som mala podozrenie na pieseň (na tom madnesse, nie tu)? Asi kvôli tým opakujúcim sa strofám. Inak ja som v podstate pred pár rokmi začínala tiež práve textami, prvé "seriózne" pokusy o "len básne" prišli až tu na enigme. :)
Podľa mňa prekrásna báseň. Isto si ju napísal z určitého veľmi vážneho dôvodu. Asi som sa na to pozrela veľmi srdcom…hm, Keď si to predstavím v reáli čo za tým si môže byť…(s tým spojené). K debate sa radšej nevyjadrujem. ohĺadom veku sa vyjadrovať radšej nebudem.
Podľa mňa prekrásna báseň. Isto si ju napísal z určitého veľmi vážneho dôvodu. Asi som sa na to pozrela veľmi srdcom…hm, Keď si to predstavím v reáli čo za tým si môže byť…(s tým spojené). K debate sa radšej nevyjadrujem. ohĺadom veku sa vyjadrovať radšej nebudem.