2061
Kope vás múza

Nočný motýľ

Hľadáš, hľadám ťa,

Vždy oči nevidia, a ty tu nie si!

Nemáš, nemám ťa,

Tajíš dych a mňa to desí!

Voláš, volám ťa,

už mesiac svieti...tvojím menom!

Kráčaš, kráčam tam

Len po vôni, po hmate... za tvojím tieňom!

 

Kde si? Kde je...

Mesačný motýľ našej lásky?

 

Skladám, skladáš

Na zem do dňa odeté masky.

Strhnem, strhneš,

Dole na dlážku z tela celé kusy látky....

 

Ty šepkáš slová, ja skladám básne.

Otverme knihu čistých strán, keď svetlo zhasne!

Zo slabík riadky, strofa, rým...

Motýľ letí s ohňom v krídlach a nežnosť s ním.

Čítajme z pier

Tú večnosť, príbeh, dotyky sladkých hier.

 

A keď motýľ odletí s vánkom na lúčoch ranných,

Znejú v srdciach noty , zvuky na listoch nie....nie už prázdnych.

Posledné slovko, vydýchnutá veta, spaľujúci pohľad....

Hlboko do srdca knihy zamkneme tajným dychom mesačného motýľa poklad.

 

Zatváraš , zatváram.

Túžbu, básňami plnú knihu.

Zaspávaš, zaspávam ...

A stratím sa ti v tichu ...

Comments

Pridať nový komentár

A ja veru konám spontánne. Dzejna, Ty si z ktorej jahody spadla? Veď predsa nie si na enigme nováčik, mohla by si vedieť, ako to tu funguje. Ak tu naraz vyvesíš 10 príspevkov, akurát tým ľudí na...kakáš, než si ich podmaníš svojim umením. Všetko s mierou. Teda neviem nakoľko sa ja radím do reprezentatívnej vzorky, ale u mňa osobne takýto "nálet" vyvoláva skôr negatívne odozvy.

Nezober to osobne, nechcela som Ťa uraziť, ale toto bolo trošku moc na mňa...

naprv k umeniu :)

nie je to zlé, aj keď mi občas vadila inverzia (prehadzovanie slovosledu), je to nemoderné a občas nezrozumiteľné no a potom mi vadili asi niektoré príliš dlhé vetné konštrukcie lebo som sa v nich strácala.

ale naopak, veľmi sa mi páčili niektoré obrazy:

Skladám, skladáš

Na zem do dňa odeté masky.

Alebo: Strhneš na dlážku z tela celé kusy látky. to bolo príjemné a zmyselné :)

No a čo sa týka Wavako, musím sa jej zastať, ona to určite nemyslela v zlom :) ale tu u nás na Enigme to tak funguje, že príspevky nevyhadzujeme v názornom poradí, ako si to predviedla. občas si niečo skryjeme do šuplíka a pridávame najviac 2 (teda aspoň to je taký môj limit, neviem ako ostatní :) aby sme nevytlačili ostatných, ktorých si ešte možno nestihol nikto prečítať.

Tak teda hola, veľa šťastia v tvorbe a pekný deň :)

Nie z jahody ,ale ak by som mala byť presná a úprimná, tak z čerešne :) a ospravedlňujem sa za svoju nevedomosť...na enigme som fakt staro - nová a akože fakticky fakt som sa sem dostala po 2,5 roku...nevedela som ako to tu chodí a ďakujem do budúcnosti budem vedieť.

Zobrať osobne?... to sa nedá nezobrať, pretože komentuješ "môj" príspevok, a aj ma to potešilo, ale aj zháčilo :) ,že konečne nejaký koment Zapečatený  a ešte raz sa ospravedlňujem :)

No áno, asi sa to nedá zobrať neosobne. Ale tak dúfam, že som Ťa do krvi neurazila. Mne to len akosi vždy vyrazí dych, keď príde dakto nový a zavesí x nových príspevkov v priebehu krátkeho času a vytlačí tak ostatných von. Niežeby sa to týkalo nejakej mojej urazenej pýchy, však ja som momentálne v prehľade ani nebola, len to akosi nemám rada, keď niekto príde a s veľkou vervou to sem napáli. Všetko treba s mierou. Ja osobne mám rada rôznorodosť v tomto, nie len čítať desať príspevkov od toho istého autora. A ako povedala Majka, je fajn odložiť si niečo "do šuplíka" a vyťahovať to postupne. Ja napr. ešte patrím medzi tých zopár vytrvalcov, čo aj okomentujú príspevky (asi sama vieš, že komentovanie je skôr vzácnosť, väčšinou si málokto dá tú námahu) a keď tam prosto vidím horu príspevkov od jedného autora, akosi sa mi ani komentovať nechce. Jasné, toto je môj osobný postoj a niekto môže mať celkom iné pocity a názor. Ale ja hovorím za seba a vyjadrila som ten svoj. A nečakám nejaké ospravedlnenie alebo čo, nie som niekto , kto je v tomto smere kompetentný prijímať ospravedlnenia... len som prosto vyjadrila to, čo som mala na srdci (okrem kardiostimulátora ;)). Uznávam, že som sa trochu nechala uniesť a naozaj dúfam, že som sa Ťa veľmi nedotkla. To by som zas nerada...

Viac o autorovi

Počet príspevkov:
24
Počet nazbieraných
1, 035
Všetky príspevky od autora

Príspevky, ktoré by sa vám mohli páčiť