2070
Kope vás múza

Stý a jeden príbeh

Stovky pier,

stovky slov,

každý deň

sa stáva hrou.

Ľudská  tvár

zahrá vám,

znejú tóny,

krutý kráľ !

V daždi sa smej!

...cez more sĺz.

 do zrkadiel?

tak to skús!

Otáčam jednu tvár.

Zakrývam stý žiaľ .

Zatínam obe päste,

niet chýb v tom starom teste!

Koniec obohratej pásky.

Zdravíme staré tváre,

pribudajú novšie vrásky.

Končím s hrou!

S Bohom snom!

Nový deň...

Ostávam. Som.

Comments

Pridať nový komentár

tak to si Joujou trafila, písala som ju na základe prvých tónov pesničky od Rihanny :) sranda som si nemyslela, že to niekto tam bude počuť. Ak sa mám priznať je to pre mňa dosť stará záležitosť a vyzrievala s vekom...veľa krát som ju prepisovala. Ako sa časom emócie vytrácali,  prestávalo ma to aj  baviť, stále o tom istom zlomené srdce a blá blá ako tisíc a jedna noc so šeherezádou a prišlo mi dosť smiešno , tak mi ironicky napadlo, že stý a jeden príbeh. Najprv veľmi pesimistické ako všetko čo som v tej dobe napísala a teraz sa to stalo pre mňa už klišé, takže tentokrát už aj s prvkami odhodlania a tak "s Bohom snom" 

Tak teraz keď si nám to vysvetlila, názov hneď získava úplne iný zmysel.. páči sa mi, keď autori neberú svoje diela smrteľne vážne ale dokážu si robiť srandu aj z vlastnej tvorby a zapracovať do nej trochu irónie alebo sebareflexie.

A ktorá že to pesnička Rihanny ťa tak uchvátila? :) Odpusť mne neznalcovi populárnej hudby, že som to hneď neuhádol, rádio nepočúvam, MTV nepozerám, takže v tomto ohľade som úplný "kultúrny" diletant :D

Až na ten názov sa to dalo čítať :) ..ten by som zmenil, pôsobí hrozne neoriginálne. Ale s názvami je vždy problém. Najhoršie je, keď človek vôbec netuší ako to nazvať – najčastejšie v prípadoch, keď nejde o dielo s jasnou hlavnou myšlienkou či cieľom, ktoré v sebe nesie i akýsi druhý plán – vtedy to akýkoľvek názov môže iba pokaziť.

V texte som v zásade nenašiel nič extra nevšedné, zároveň to ako celok ani "neurazilo", krátke verše sa mi páčili.

"S Bohom snom!" – asi si chcela napísať "zbohom snom!"..ale možno si to tak použila zámerne ako slovnú hračku.

Určite by sa tu hodil iný názov, ale ako spomína Klimeux nie je to jednoduché.

Keď som to čítala, tak mi to v ušiach rezonovalo akoby si spievala  nejakú pieseň, možno si to aj tak písala. 

Práve to spojenie slov sa mi páčilo s bohom snom, mne napadlo ale s bohom s ňou-ako láskou, takou. ALe je to slovná hračka, pekná.

Viac o autorovi

Počet príspevkov:
24
Počet nazbieraných
1, 035
Všetky príspevky od autora

Príspevky, ktoré by sa vám mohli páčiť