Čo čas zoberie fotka nevráti chvíľa v prekliatí Humorné už prídu vtedy vážne chvíle stratila sa mladosť vážnosť rokmi príde Kde je chvíľa čo pomotá hlavu bola správna zlá žiaľ čas neudržal ju
Kto nechce a nevidí že nič v sebe necíti v duši menom Samota Kto nepočuje a nečíta veta nožom vyrytá v izbe zvanej Temnota Kto nevie čo zabolí ohave sa podvolí Kto načrie a báda v skrýši slabostí to srdce ľudské úlomky svetla v hlbinách skrytéKto pláva v kaluži horkosti do rakvy má odeté steny…
Nestrihajte krídla už vietor stúpa na zemi stratená stopa Nechajte ma lietať chybyla som viem o chvíľu pristanem Nechajte ma lietať kým severák duje slnko svieti mračno o míľu tu je Nestrihaj mi krídla dážď mi ich zmýva brieždi sa zore v oku prebýva Už nemôžem lietať zostrelili ma tliem na…
Nech je zas človek človekom, nie hnanou zverou, pretláčajúc sťa onen robot v rukách s neodoslanou správou. Ako nebyť mŕtvolou v rakve ľudského tela a utiekať sa nocou dňom k anonymite wifi svetla? Niet osobnosti bez profilu. Dotykmi sa display chváli! Niet debaty bez chat-mobilu. 300 "…
Jedno srdce mám! Nepýtam sa: Kto je sám? Spýtam sa: Komu ho dám? Odpoveď : nepoznám! Jedno srdce bilo. Nič nikomu nesľúbilo. Aj v črepiny sa rozbilo. Iné srdce zabilo. Srdce na dlhej púti. V kruhu sa opäť krúti. Jedno srdce druhé múti. A to druhé prvé nudí. Druhé srdce polepí,minulosť už…
Stovky pier, stovky slov, každý deň sa stáva hrou. Ľudská tvár zahrá vám, znejú tóny, krutý kráľ ! V daždi sa smej! ...cez more sĺz. do zrkadiel? tak to skús! Otáčam jednu tvár. Zakrývam stý žiaľ . Zatínam obe päste, niet chýb v tom starom teste! Koniec obohratej pásky. Zdravíme staré tváre,…
Byť svetlo v tvojich očiach, nikdy nevyhasnúť... ...a len tak s tebou ísť! Ruka v ruke kráčať po uliciach, pod lampami svetiel zablúdiť, hlavne, že môžem s tebou ísť! Nájsť , nenájsť tú správnu cestu, možno len chodníček,po ňom to má zmysel s tebou ísť! Ako plavba po vlnách aj s búrkou vo…
Prečo sa rúca celý svet a na oblohe slnka niet? Prečo hlavu skláňame na dno pohára, keď posledná iskra vôle dohára? Prečo cigareta horí, keď duša ľudí bolí? Prečo niet ruky, ktorá pohľadí? Kde nájsť človeka, čo pokazené opraví? Ako zabudnúť a kráčať ďalej? ...nevieme vstať, tak strácame nádej. Kde…
Obraz - báseň slovami maľovaná, báseň - paleta farbami zapísaná. Ťah štetca vykresliť vie, čo ťah pera vysloviť nie! Slová na perách čakajú, ústa nemou tóninou spievajú. Písmená v rýmoch v ladnom takte,sťa pohyby mysle v kvetinovom šate. Hrou sa stávajú hrejúce vety. Svet sa nejaví v tieni…
V živote nastane zlom, znie ako po blesku hrom! Rosa v chladnom oku, citeľná v každom kroku. Topánka ma tlačí. Perina je krátka. Myšlienka ma mučí.Cestou žiadna skratka. Prečo hlavu skláňame a na perách úsmev nemáme? Snáď sa rúca celý svet,bo na oblohe slnka niet? Rána bez úsvitu... svet je…
Comments
Pridať nový komentár
Cau dzejna
cítiť tu istý pokrok a snahu oproti minulým básnickým pokusom. Stále je to miestami neohrabané, neotesané, ale mám pocit, že sa uberáš správnym smerom!
Mne osobne skôr vadia klišé mladosť staroba, humorné - vážne chvíle a ich kontrast, ale to nevadí. Iba môj názor.
Snaha o uvoľnenie verša u mňa veľké plus.
Pokračuj takto ďalej, vyzerá to dobre :)
ďííík Maťo :) ma potešil koment. Časom sa človek trochu chtiac-nechtiac otesáva ako kameň, avšak kliše jednoducho patrí k môjmu ja :) asi