1272
Kope vás múza
16.02.2009 - 16:45
11
179
1848

Odmietnutá Láska

Raz pravú znati som, tajomnú krásku, lásku za narcisom.
   Žiara vôkol nej. Tieto lúče žiary preniknú do mojej duše,
sťa ším vystrelený z kuše.
   Hľa toľkej krásy zjavenie- až z nej skonám-budiš, nech tak stane sa,
srdce mi už nevráti sa. Ono zavrhnuté smútkom chradlo, ľahlo
   popolom.

 

Rozfúkal popol vietor, srdce navždy stratené,
    vzácnych citov zbavené,
pod ranou v duši pochované.

                                  Nebudem, nechcem ho hľadať...

Comments

Pridať nový komentár

Aha... jaska. Ono ja som nechcela tvrdiť, že si mala citový vzťah k svojej maturitnej práci. Mylsím, že obidva naše komentáre sčasti vyzneli tak ako nemali :) chápem chápem už teraz.
na to že máš len 12 píšeš zaujímavé verše. normálne si získali moje sympatie :)Ja to poznám; ako 14ročná som napísala jednu báseň, ktorú mi mali uverejniť v novinách. to bol len taký pokus. ale neuverejnili, lebo neverili, že to písalo 14ročné dievča. tak som vyšla naprázdno :D Nech ťa múza kope. Prajem veľa nápadov. rada si prečítam aj nejakú prózu. Len potom bacha, lebo tu sa dočkáš iba úprimných názorov :)
som naozaj veľmi rada že sa moje verše niekomu páčia... :) No prózy sa asi nedočkáte, lebo píšem len veľmi dlhé diela, ktoré by sa sem asi nehodili... =D
Skús mrknúť do weblogov. Mnohí tu píšu dlhé diela na pokračovanie. Aj ja... Tým sa netráp, stačí to porozdeľovať na nejaké časti alebo dajme tomu kapitoly alebo tak...
Jéj, tak to vitaj v klube. :-) Ja som odmalička písala len abnormálne dlhú prózu. V jednej literárnej súťaži pre základné školy som skončila na druhom mieste pravdepodobne len preto, že moja práca niekoľkonásobne prekročila odporúčaný rozsah. A keď som maturovala, vybrala som si ťažšiu "A formu", pretože som tušila, že sa rozsahom nezmestím do maxima slohu pre "B formu". No proste, keď to nejde, tak to nejde. :-D Ale vo všeobecnosti by som nikomu nedoporučovala publikovať len tak na blogu dlhé a prepracované diela, zvlášť nie tie, ku ktorým má autor silný citový vzťah. Jednak je to škoda, keď by s tým mohol skúsiť pootravovať vydavateľstvá a jednak som už z vlastných skúseností zažila, že na internete sa cudzia práca kradne ako na bežiacom páse.
Adhara, sú aj diela, ku ktorým nemáš citový vzťah? Ja neviem, ale podľa mňa má autor ku každému vlastnému dielu citový vzťah. Či už je to krátke alebo dlhé dielo. A s tým otravovaním vydavateľstiev je to tak, že môžeš písať ako Hviezdoslav, nie vždy ide o to. Inak veľmi pekné dielo lamanchina. :D Myslím, že na to máš. A pokojne daj aj čosi dlhšie. Na to, to tu je, aby si sa odprezentovala. My čo sme tu dlhšie si radi občas počítame. :D S pozdravom Dušan Damián. Nech ťa múza kope!
ja sa tu nechcem veľmi obúvať do nikoho, ale mierne ma zarazil tvoj komentár, Adhara, pretože sú ľudia, ktorí píšu diela tak extrémne dlhé, že by myslím s hravosťou schovali tri tvoje maturitné práce... A nie je to J.K.Rowlingová, ale obyčajná bloger tu na enigme.
hmmmm....basnicka je pekna, ani by som nepovedala ze mas len 12! :) co sa tyka vztahu k dielam...to suhlasim s dusanom, ja som uuuuplne zblaznena do vsetkych svojich dielok a maximalne by ma vytocilo, keby mi ich niekto ukradol a prezentoval ako svoje, aj ked by to nebolo nejako extra hodnotne dielko.... som za fair play a plagiatorstvo neznasam...
Ale veď ja som netvrdila, že môj maturitný sloh bol najdlhším literárnym dielom na svete. Asi si ma zle pochopila, ja som sa len snažila naznačiť, že tak, ako má problém niekto napísať dlhé dosť dielo, tak mám ja problém napísať krátke a to nie je nejaké chvastanie, to je dosť vážny problém. Už len preto, že som sa preto musela učiť na tú A formu, na ktorú som sa teda vedomosťami vôbec necítila. Ďalšia nevýhoda je, že sa tým automaticky diskvalifikujem z množstva súťaží, pretože tam berú len diela o rozsahu prvej strany šlabikára. Chápem, že porote sa nechce prehrýzať zlými začiatočníckymi románmi, ale... hm... A či je dielo, ku ktorému nemám citový vzťah? Isteže... napríklad môj spomínaný maturitný sloh. Fuj, ten by som už v živote nechcela ani vidieť. A vlastne všetky diela písané pod akýmkoľvek nátlakom. Ale napríklad aj k mojej non-beletry literatúre mám menší citový vzťah, ako k príbehom, hoci aj tú píšem dobrovoľne.
Mne sa tiež stalo, že "moje" básničky jedno dievča neodhadlo. Istý čas sme spolu chodili, potom sa na mňa pre čosi naštvala a ... rozišli sme sa. Na poslednej schôdzke mi dala do ruky zošit so slovami: "A vraciam Ti aj tieto blbé básničky, sú dosť slabé!" ... a rýchlo odkráčala. Dlho som sa smial. Tie básničky, čo som jej daroval, som odpisoval z knižky od Jána Smreka.
Zmenilo sa to tu na diskusiu o citovom vztahu ku vlastným dielam...? supeeerrr.... =D

Viac o autorovi

Počet príspevkov:
19
Počet nazbieraných
1, 087
Všetky príspevky od autora

Príspevky, ktoré by sa vám mohli páčiť